Naudingumas arba patogumas (Usability)
Naudingumas arba patogumas (Usability) yra dizaino ir vartotojo sąveikos savybė, kuri apibrėžia, kaip lengva ir patogi sistema, produktas arba svetainė naudotojams (gera vartotojo patirtis – UX). Patogumas yra esminis aspektas, siekiant užtikrinti, kad vartotojai galėtų efektyviai ir patogiai pasiekti savo tikslus, naudojantis tam tikra priemone ar paslauga.
Naudingumo savybės:
- Naudojimo paprastumas: Produktas turi būti lengvai suprantamas ir lengvai naudojamas net ir naujiems vartotojams.
- Veiksmingumas: Vartotojai turi galėti greitai ir efektyviai atlikti savo užduotis be perteklinio darbo.
- Atsiminimas: Vartotojai, kurie varto produktą ar naudojasi svetaine po tam tikro laiko, turėtų lengvai prisiminti, kaip ją naudoti.
- Mažai klaidų: Sistema turi būti kuo mažiau jautri klaidoms ir naudojimo nesklandumams.
Naudojimo testavimas:
Norint užtikrinti naudingumą, dažnai atliekamas naudojimo testavimas, kuriuo stebima, kaip vartotojai sąveikauja su produkto sąsaja ir identifikuojami reikalingi patobulinimai.
Naudingumas yra svarbus aspektas dizaine ir vartotojo sąveikoje, nes jis tiesiogiai įtakoja vartotojų patirtį ir pasitenkinimą naudojantis produktu ar paslauga.
Praktiniai naudingumo arba patogumo (usability) patarimai
Keletas praktinių „usability“ patarimų:
- Aiškus navigacijos kelias: Užtikrinkite, kad vartotojai lengvai ir greitai galėtų pasiekti norimą informaciją ar funkcijas. Paprasta ir aiški navigacija padės vartotojams neklaidžioti ir efektyviau naudotis jūsų sistema ar svetaine.
- Minimalus dizainas: Sumažinkite nereikalingą informacijos ar elementų kiekį, kad vartotojai neblaškytų dėmesio. Tvarkingas ir minimalus dizainas palengvins vartotojų sąveiką su jūsų produktais ar svetaine.
- Intuityvus naudojimas: Siekite, kad vartotojai galėtų suprasti, kaip naudotis jūsų sistema ar svetaine, net nežiūrint į vadovėlius ar instrukcijas. Intuityvus dizainas ir funkcionalumas padės vartotojams jaustis patogiai ir pasitikinčiai.
- Greitai įkrovimas: Užtikrinkite, kad jūsų svetainė ar aplikacija greitai užsikrautų, nes vartotojai nemėgsti laukti ilgai. Greitas įkrovimas pagerins naudotojo patirtį ir sumažins atsitraukimą nuo jūsų platformos.
- Daugialypis palaikymas: Suteikite vartotojams skirtingus būdus susisiekti su jumis ar gauti pagalbą, įskaitant tiesioginį pokalbį, el. paštą arba telefono numerį. Gerai palaikomas klientų aptarnavimas pagerina jūsų produkto ar paslaugos įvertinimą (NPS) ir vartotojų lojalumą.
Šie praktiniai patarimai padės užtikrinti, kad jūsų dizainas ir vartotojo sąveika būtų naudingi ir patogūs, skatinant gerą vartotojo patirtį (UX) ir didinant bendrą klientų pasitenkinimą. Visada verta stebėti vartotojų elgesį ir atsiliepimus, kad galėtumėte tobulinti savo sistemos ar svetainės naudingmą ir patogumą.
Naujausi įrašai
10-asis UAB „Fortema“ gimtadienis. Šviesesnis rytojus – kartu!
Geriausias: „Google“ reklamos – startas 2024 (paslaugų palyginimas)
Kaip padidinti pardavimus?
Kategorijos
- Be kategorijos (1)
- D.U.K. (3)
- FaceBook reklama (13)
- Google reklama (23)
- Marketingas (21)
- Mokymai (4)
- Naujienos (12)
- Reklama internete (8)
- Rinkodaros verslas (10)
- Tinklaraštis (43)
- Verslas (10)