Įmonėms ir reklamos agentūroms kartais kyla diskusijų ir nesutarimų, kaip teisingai turi būti paskirstytas metų arba mėnesio reklamos biudžetas. Dažna praktika, kad paskirstymas įvyksta diskusijų pagrindu. Bet kodėl? Juk yra efektyvus būdas statistiškai įvertinti marketingo biudžeto paskirstymą!

Reklamos biudžetų paskirstymas pagal produktusMetodas labai paprastas, bet veiksmingas. Pagal mėnesius sudarome produktų metinį pardavimų grafiką. Ir sėkmingiausių produktų pardavimą atkartojame tą patį mėnesį kitais metais.
Kita tikslesnė skaičiuoklė. Nustatome mėnesio marketingo kryptį – didinti apyvartą, gerinti pelningumą ar kt. Pagal mėnesius sudarome marketingo išlaidų ir pardavimų grafiką. Galutiniame rezultate vertiname ne tik produktų pajamas, bet ir įtraukiame išlaidas.
Išimtis: kai kuriems produktams šis metodas ne visada tinka. Pvz. jei parduodame skėčius, o ruduo pasitaikė nelietingas (priešingai nei praeitais metais).

Tokį skaičiavimo metodą sėkmingai taikome ne vienerius metus. Dirbant su Google reklama arba su FaceBook reklamos platforma – įvertinti galima atskirus mėnesius. Arba tiesiog nustatyti pavasario, vasaros, rudens, žiemos produktų tendencijas.
O štai Amazon prekybos platformoje, tokie išskaičiavimai dažniausiai yra efektyvūs švenčių progomis. Prekiaujant prieš Šv. Kalėdas, Šv. Valentino dieną ir kt. Tarkime 2019 vasario mėnesį perkamiausia Amazon platformos prekė buvo puodeliai su širdutėmis. Tai kodėl tokios marketingo sėkmės neatkartojus 2020 metais? Išbandyta! Puikiai veikia.

Toks metodas padeda išvengti tuščių diskusijų tarp kliento ir užsakovo. Mat gali būti skirtingos nuomonės, vieniems atrodys, kad spalio mėnesį reikia reklamuoti vienas prekes, o kitiems, jog kitas. Tokia paprasta skaičiuoklė leis statistiškai įvertinti kuriuos produktus reklamuoti ir išvengti tuščių diskusijų.

Metodas taip pat puikiai veikia, kai reklamos užsakovas marketingo veiksmus atlikdavo pats ir neseniai pradėjo bendradarbiauti su reklamos agentūra. Arba kai užsakovas pereina iš vieno bendradarbiavimo su reklamos agentūra į kitą bendradarbiavimą (su kita reklamos agentūra). Tai yra puiki proga įsivertinti metinius marketingo veiksmus, efektyvumą ir produktų našumą pagal mėnesius.

Praktikoje pastebime, kad toks paprastas skaičiavimo metodas leidžia investuoti reklamos biudžetą tam tikrais atvejais net iki 30% efektyviau. Yra ir sudėtingesnių skaičiavimo metodų, tačiau dažnai net ir didelės įmonės netaiko šios paprastos praktikos.

Metinis reklamos biudžeto paskirstymas pagal produktus

Atsisiųskite Excel šabloną: Metinis reklamos biudžeto paskirstymas pagal produktus.

Ar straipsnis buvo naudingas?

Spauskite ant širdutės, kad įvertintumėte!

Įvertinimas: 5/5. Balsavo: 14.

Įvertinkite straipsnį!