Reklamą internete šiandien taiko ir maži vietiniai verslai ir vidutinės ar net didelės įmonės. Tai neišvengiama rinkodaros dalis. Šiandien pakalbėkime apie tai, kas daro įtaką reklamos sėkmei ir kaip pasiekti maksimaliai geriausių rezultatų!

Reklama interneteMažų ir vidutinių įmonių atstovai dažnai turi mažiau praktikos ir patirties, nei didelių įmonių ar korporacijų atstovai. Todėl mažieji dažnai tikisi reklamos internete efekto – įdėti 300 – 500 EUR investicijos ir sulaukti 900 – 1500 EUR grąžos ar daugiau per pirmą mėnesį. Kartais įmonių atstovai tikisi greitų rezultatų ir didelio ROI (angl. Return On Investment). Įmanoma! Tik dažniausiai mažesnių verslų atstovai neturi nei istorinių duomenų (konversijų, ROI skaičiuoklės, kliento tunelio / kelio ar net aiškaus klientų portreto), taip pat neturi kantrybės investuoti į skirtingas strategijas, nes rezultato reikia jau “šiandien”. Džiugu, kad turim pilną tokių sėkmingų ir greitų pavyzdžių per pirmus mėnesius. Tačiau šiandien pakalbėsime apie klaidas, kurias kartais daro ir ne šviežiai pradedantys verslą…

Efektyvi reklama internete, tai:

1. Kokybiška svetainė. Net jeigu jūsų marketingo kanalai dirba nepriekaištingai – FaceBook reklama, Google reklama, Bing reklama, naujienlaiškiai ar kitos priemonės… Jeigu viskas sustyguota iki smulkmenų ir profesionaliai, tai dar negarantuoja internetinės reklamos sėkmės. Viena dažniausių klaidų ir vienas svarbiausių punktų – internetinės svetainės kokybė.

Kelios galimos klaidos:
– Svetainė nepritaikyta mobiliems įrenginiams, seno tipo – neišvaizdus dizainas, neprofesionalios nuotraukos, nekokybiškas produktų aprašymas, lėtas svetainės krovimas, prasta vartotojo patirtis (angl. User Experience) ir kiti faktoriai. Tai YPATINGAI svarbūs darbai, kuriuos reiktų atlikti kiek įmanoma profesionaliau.
– Atliekami svetainės pakeitimai, bet nematuojami rezultatai. Dešimtys projektų galime priskaičiuoti, kuriuos teko nagrinėti, kad vos pakeitus meniu, pakeitus kategorijų išdėstymą ar atvaizdavimą – konversijos rodiklis nukrenta. Kartais net 2-3 kartus. Išeitis? Atliekant bet kokius svarbesnius pakeitimus, integruoti A/B testavimo įrankius. Atlikus svetainės pakeitimus, nei įmonės direktorius, nei marketingo specialistai negali atsakyti “sėkmingai atnaujinome svetainę, dabar turėsime daugiau pardavimų iš internetinės reklamos”. Į šį klausimą gali atsakyti tik statistika, t.y. galime palyginti kiek pardavimų turėjome su sena svetainės versiją (A) ir kiek dabar turime su nauja versija (B). Viskas! Taškas. Jokių diskusijų ir spėlionių, tik realūs skaičiai.
– Ypatingai dažna klaida – iš senos svetainės versijos, sukuriama moderni, nauja. Neatliekami karštųjų zonų tyrimai (angl. heat map). Dar svarbesnė klaida senas svetainės turinys nenukreipiamas (angl. redirect) ir nesusiejamas su nauja svetainės versija. Rezultate turime 40 – 60% mažesnį SEO srautą dėl turinio nenukreipimo ir kelis mėnesius prastesnį konversijos rodiklį! Prastesnį konversijos rodiklį? Taip, jei nebuvo nagrinėjamas kliento kelias iki šiol, vartotojai turi vieną įprotį, o Jūs pakeičiate kardinaliai dizainą, vartotojui reikia laiko suformuoti naujus įpročius, perprasti svetainę. Tam reikia laiko. Todėl svetainė turi būti gaminama pagal seną vartotojo įprotį ir apjungiant naujausias technologijas. Šį punktą jau keli metai iš eilės yra perpratę didžiausi Lietuvoje naujienų portalai – Delfi.lt, 15min.lt, Lrytas.lt… Atsukime laiką atgal matysime, kaip portalų dizainai būdavo keičiami kardinaliai vienu ūpu. Rezultate dažnai lankytojų srautas ir aktyvumas svetainėje sumažėja. Kas daroma dabar? Dizainas atnaujinamas palaipsniui, blokais ar per daug nenutrūkstant nuo seno svetainės tipo. Deja ir tarp didžiausių rinkos žaidėjų tokios klaidos pasitaiko.

Reklama internete – TOP7 kaip pasiekti reklamos efektyvumą!2. Rinkos dydis, paklausa. Orientuojamės į didesnę apyvartą, bet per maža rinka? Tuomet tenka plėstis. Šiandien gana dažna verslo plėtros strategija – sėkmingą verslą nukopijuoti ir atkartoti kitose Baltijos šalyse (Latvijoje, Estijoje), o kartais ir kitose šalyse. Nors kartais verslui užtenka mažesnės rinkos. Jeigu produktas parduodamas su didele marža ir nėra didelės konkurencijos, toks verslo modelis gali būti net pranašesnis.

3. Pasiūla rinkoje (konkurencija). Didesnis žaidėjų skaičius rinkoje, didesnė konkurencija – sunkiau pasiekti sėkmingą reklamos rezultatą internete.

4. Produkto kaina. Tai ypač susiję su konkurencija. Jeigu jūsų produktas yra brangesnis, nei konkurentų, tuomet konversijos rodikliai dažniausiai būna mažesni, t.y. gausite mažiau klientų.

5. Produkto ar paslaugos kokybė. Ir vėl… Jeigu Jūsų produktas kokybiškas, tai didesnė produkto kaina gali vis dar reikšti didelį pardavimų kiekį. Tačiau čia vėl išlenda reklamos efektyvumo klausimas, jeigu Jūsų svetainė nekokybiška ar blogas produkto aprašymas, pristatymas (1 punktas). Dabar matote kaip kiekvienas aspektas žaidžia savo rolę ir kaip sėkmingos reklamos efektui pasiekti, svarbu kiekviena smulkmena!?

Visada galvokite kaip patobulinti produkto kokybę. Žvelkite ne iš savo požiūrio kampo, o iš Jūsų klientų kampo. Kiekviena apgalvota ir bent truputi pagerinta detalę prisideda prie Jūsų produkto kokybės ir gerina bendrą reklamos internete efektyvumo visumą.

Galbūt Jūs parduodate internetu išmaniuosius telefonus? Jūsų verslas naujas? Jūsų nauji klientai maloniai nustebtų, jeigu pristatymo metu gautų ne tik telefoną, bet ir nemokamą, stilingą telefono įdėkliuką. Tačiau neskubėkite savo klientų apipilti dovanomis! Išsiaiškinkite kas Jiems tikrai rūpi, įdomu ir kas gali sukurti pridėtinę vertę. Gal perkant naują telefoną užtektų nemokamos telefono aplikacijos, kuri generuoja nuotraukų efektus? Atlikome tyrimą ir nustatėme, kad Jūsų telefoną dažniausiai perka jauni žmonės, kurie mėgsta fotografuotis patys arba fotografuoti aplinką. Tad puikus priedas galėtų būti – padovanoti klientui mokamos programos versiją. Ši programėlė (angl. App), leistų pagerinti nuotraukų kokybę.

6. Techninės, finansinės ir vizualinės galimybės. Norite gero tinklapio ar efektyvios internetinės reklamos? Bet neturite pakankamai finansų reklamai? Arba nusamdote programuotojus, kurie marketingo įrankius į svetainę integruoja per 1-2 mėnesius? O galbūt reklaminiai skydeliai (angl. banner) nupaišyti neprofesionaliai? Visi šie ištekliai svarbūs. Svarbu juos paskirstyti protingai, bet profesionaliai.

7. Reklamos agentūra. Svarbu atsirinkti gerą internetinės reklamos agentūrą, reikalauti atlikti viską profesionaliai ir turėti kantrybės sulaukti gerų rezultatų. Žinoma – jei sėkmingai įgyvendinote visus anksčiau aprašytus punktus.

Žengiate į naują rinką arba atsidarėte visiškai naują projektą? Profesionaliai įgyvendinti reklamos sprendimai internete, taip pat reikalauja laiko! Kol vartotojams Jūsų projektas yra naujas, Jūsų verslo klientų reklamuotojo balas (angl. Net Promoter Score – NPS) yra lygus nuliui. Vartotojams reikia laiko susipažinti su Jūsų prekės ženklu, produktu, aptarnavimu, įvairiomis situacijomis. Po kiekvieno naujo ar pakartotinio kliento aptarnavimo, NPS skalė kinta. Jeigu produktas ir aptarnavimas įvyko sklandžiai, šis rodiklis gerėja, jeigu aptarnavimas nepasižymėjo konstruktyvumu ir klientas liko nepatenkintas – NPS mažėja. “Net Promoter Score” gali siekti nuo -100 (visiško klientų nepasitenkinimo) iki +100 (visiško pasitenkinimo ir geros vartotojų patirties). Pardavimų skatinimas vyksta per kokybišką prekę, aptarnavimą ir verslo stiprinimą – internetinės reklamos priemonėmis, darbuotojų motyvacine sistema ar kitais Jūsų verslui svarbiais aspektais.

Ar straipsnis buvo naudingas?

Spauskite ant širdutės, kad įvertintumėte!

Įvertinimas: 5/5. Balsavo: 13.

Įvertinkite straipsnį!