Reklamos agentūra » D.U.K. » Mokymai: Kas yra UTM parametrai ir kam jie naudojami?

Mokymai: Kas yra UTM parametrai ir kam jie naudojami?

Kas yra UTM parametrai (kodai)?

UTM (angl. Urchin Tracking Module) – nuorodų srauto sekimo technologija. UTM plačiai naudojami rinkodaroje, įvairiuose skaitmeniniuose reklamos kanaluose. Tokiuose reklamos kanaluose kaip Google reklama (Ads), UTM kodų naudoti nereikia, nes srautas sekamas susiejant AdWords ir Analytics paskyras.

Kam naudojami UTM?

Jeigu naudojate reklamos kanalą pvz. FaceBook ir taikote mokamą reklamą. Nenaudojant UTM kodų, jūs nematysite iš kurios kampanijos atėjo srautas ir kuris reklaminis skydelis suteikė daugiau užklausų. Tačiau naudojant UTM nuorodų parametrus, galite labai tiksliai susekti srautą, jo kokybę ir rezultatus.

Pavyzdys: per Google Analytics galite matyti, jog iš “Pavasarinės batų kampanijos” atėjo 1000 lankytojų, kampanijoje buvo du reklaminiai skydeliai. Pirmoji reklama atvedė 700 lankytojų ir 1400 EUR pajamų, o antroji reklama atvedė 300 lankytojų ir 3000 EUR pajamų. Nenaudojant UTM parametrų, mes matysime tik bendras pajamas iš facebook 4400 EUR (nes 1400 EUR + 3000 EUR), tačiau jei naudosime UTM parametrus, mes matysime mūsų sugalvotos kampanijos pavadinimą ir skelbimų pavadinimus. Taip galėsime įvertinti kuris reklaminis skydelis ar kampanija buvo efektyvesnė.

Paprastais žodžiais tariant, UTM naudojami tam, jog atvedamą lankytojų srautą iš įvairių šaltinių, matytume tvarkingai atskirtą per Google Analytics ir galėtumėte analizuoti srautą:
Google Analytics srauto stebėjimas su UTM parametrais

Kur naudojami UTM parametrai:

  • FaceBook reklamoje.
  • Naujienlaiškiuose.
  • Instagram reklamoje.
  • Įvairių portalų ir svetainių reklamose.
  • CPC ar CPM modeliu pagrįstose reklamos sistemose.
  • Ir kt.

Kaip atrodo nuoroda su UTM parametrais?

Įprasta nuoroda:
https://www.fortema.lt/
Nuoroda su UTM parametrais:
https://www.fortema.lt/?utm_source=pdf-failas&utm_medium=reklamos-agenturos-kampanija&utm_campaign=produktai-ir-reklamos-paslaugos

Pastorintu šriftu pažymėti trys privalomi nuorodų parametrai. Yra galimybė naudoti daugiau parametrų, tačiau jie nėra būtini.

Kaip sukurti nuorodą su UTM parametrais?

Naudokite specialų įrankį UTM nuorodų kūrimui, privalomi keturi laukeliai (nuoroda, šaltinis, kampanijos pavadinimas ir produkto pavadinimas):

Galite naudoti „Fortema“ sukurtą patogų UTM kūrimo įrankį (UTM Builder).

„Website URL“ – įrašykite puslapio nuorodą.
„Campaign Source“ – įrašykite, kur bus reklama taikoma, pvz. „facebook“, „newsletter“ ar kt.
„Campaign Name“ – įrašykite kampanijos pavadinimą.
„Campaign Content“ – įrašykite produkto pavadinimą (kartais naudojama reklaminio skydelio pavadinimui įrašyti).
Žemiau sistema Jums pateiks pilnai sugeneruotą nuorodą su UTM parametrais. Būtent ją naudokite reklamos kanaluose.

Kodėl labai svarbu naudoti UTM parametrus reklamose?

Dažnas interneto svetainės savininkas mano, jog turi pakankamai tiesioginio srauto (angl. Direct traffic). Iš tiesų po „(dirrect) / (none)“ slypi ir dauguma nesusekto srauto. Ar Jūs manote, jog į konkretų straipsnį gali ateiti daug tiesioginio srauto? Turbūt netikite, jog 20 žmonių galėtų įsiminti straipsnio adresą ir naršyklėje surinkti pilną nuorodą https://www.fortema.lt/3-taktiniai-zingsniai-garantuotai-facebook-reklamos-sekmei.html?

Kad būtų paprasčiau suprasti mintį, atlikte šiuos veiksmus:

  1. Nueikite į Google Analytics -> Įgijimas -> Visas srautas -> Šaltinis / terpė.
  2. Pasirinkite nagrinėjamą ilgą laikotarpį, pvz. pusę metų ar ilgiau.
  3. Pasirinkite srauto šaltinį „(direct) / (none)“, t.y. paspauskite ant šios nuorodos.
  4. Pasirinkite „Antrinį aspektą“ – „Puslapis“. Dabar pamatysite vaizdą, apie kurį kalbėjome. Matysite, jog į įvairias svetainės skiltis ateina tieisioginis srautas ir tikrai rasite įtartinų vietų, kur ilga straipsnio nuoroda susilaukia daug srauto. Taip yra dėl to, jog paprasčiausiai čia „padedamas“ nesusektas srautas.

Matysite panašų vaizdą (tiesioginio srauto užėjimo puslapiai):

Ar visi reklamos paspaudimai matomi per Google Analytics taikant UTM parametrus?

Atsakymas – ne. UTM seansai ir naudojai nelygu reklamos paspaudimai. Reklamos paspaudimai yra matuojami pačioje reklamos sistemoje, pvz. „FaceBook Business Manager“ sistemoje matysite daugiau paspaudimų, negu prie atitinkamo UTM langelio per Google Analytics. Kodėl taip yra? Nes tai visiškai skirtingi rodikliai. Pvz. jei vartotojas vieną kartą paspaudė ant reklamos, užėjo į svetainę ir išjungė svetainę. Per tą patį pusvalandį sugalvojo vėl užeiti į svetainę paspaudęs vėl ant reklamos, tai reklamos paspaudimų bus du, o seansų skaičius gali būti tik vienas. Plačiau galite skaityti apie tai – FaceBook ir Analytics reklamos platformų rodiklių ir skirtumai.

Kodėl taip drąstiškai skiriasi FaceBook ir Google Analytics srauto ir pardavimų statistika?

Atsisiųskite sutrumpintą PDF pamoką: UTM nuorodų parametrai.

Reklamos agentūra » D.U.K. » Mokymai: Kas yra UTM parametrai ir kam jie naudojami?

Kaip padidinti pardavimus?

Susisiekite ir gaukite individualų pasiūlymą Jūsų verslui! O gal domina „Google Ads“ reklama?