Google reklama – kaip Google korporacija galėtų padidinti pajamas iki 10%?
Kaip Google korporacija galėtų padidinti pajamas 2% – 3% ar net visus 10%?
Didžiausi pasaulyje skaitmeninės rinkodaros kanalai konkuruoja tarpusavyje ne tik dėl lankomumo rodiklių, bet ir dėl pelningumo statistikos. Šaltiniai skelbia, kad apie 80% pajamų Google kompanija surenka iš reklamos.
Kodėl palaipsniui, bet kartu dideliais žingsniais augo FaceBook korporacijos pajamos? Viena pagrindinių priežasčių žinoma yra inovacijos ir spartus lankomumo augimas. Tačiau lankytojus srautas dar nereiškia smarkiai kylančias pajamas… Kokie teisingi veiksmai dar buvo padaryti?
Kuo skiriasi Google ir FaceBook reklamos platformų strategijos užsakovų atžvilgiu?
Iš esmės Google strategija nukreipta į Google Partners agentūras, sertifikatų išlaikymą. Ir tik pastaraisiais metais labiau pastebimas aktyvumas ir siūloma reklama tiesiogiai mažiems ir dideliems verslams. Bent jau taip galime pastebėti reklamose. Pastaruoju metu vis dažniau matoma Google reklama (kontekstinė reklama), su galimybe pradėti Google AdWords reklamą (Ads) taikant 45 eurų kuponą. Tiesa, tokius ar didesnius kuponus suteikia ir Google Ads agentūros.
Google atveju reklamos agentūros atlieka darbą profesionaliai (ne visos) ir uždirbti gali tiek agentūra, tiek klientas, nes efektyviau įsisavinamas rinkodaros biudžetas. FaceBook strategija kiek kitokia reklamos užsakovų atžvilgiu. FaceBook reklamos platforma beveik nuo pat pradžių orientuota ne tik į reklamos agentūras, bet ir į reklamos užsakovus.
Apžvelkime FaceBook platformą:
1. Paprastas vartotojas užregistruoja fanų puslapį, jam siūloma iškart reklamuoti šį puslapį:
2. Vos įkėlus įrašą, siūloma nupirkti reklamos:
3. Kitose įprastiems vartotojams matomose vietose. Šis žingsnis yra kertinis, ko nelabai daro Google kompanija.
4. „Business Manager“ ir kitose reklamos valdymo vietose, visur primenama apie galimybę ir pasiūlymą reklamuotis.
Apžvelkime teorines Google kompanijos neišnaudotas galimybes:
1. Kai vartotojas ar konkurentai ieško prekės, puiku būtų priminti, jog ir jie čia gali būti matomi:
Suprantama vaizdas (angl. user interface) galėtų būti ir kitoks, tai išsprendžiama A/B testavimo būdu.
2. Panašios priemonės galėtų atsidurti ir YouTube, Gmail, kitose platformose. Juk iš esmės Google kompanija turi pakankamai duomenų ir tokias išplėstines funkcijas galėtų rodyti pvz. tik verlo segmentui, plius smulkaus verslo segmentui.
FaceBook įtraukia ir verslą ir vartotojus ar smulkų verslą. Google šiuo atveju labiau tik verslą. Tai neišnaudota galimybė.
3. Neišnaudotas mikromomentas. Google produktas – Google Analytics. Vartotojai, kurie analizuoja savo svetainės lankomumą ir dėl kurių nors priežasčių nukrito organinis paieškos srautas (SEO), Google kompanija gali fiksuoti šį momentą ir rodyti reklamą tuo metu arba šiek tiek vėliau. Su aiškiai nustatyta rinkodaros žinute „Nukrito svetainės lankomumas? Mes Jums padėsime!“.
Kokios dar galimos ateities reklamos inovacijos?
Viena įdomesnių mums kilusių idėjų galėtų būti – video reklamos užsakymas per Google Ads platformą, kai reklama rodoma lauko ekranuose. Įsivaizduokite, jog perkate reklamą pagal geolokaciją (pvz. tik Vilniaus mieste), stendų buvimo vietą (tik gyvenamųjų rajonų vietovėse) ir dar pagal keletą specifinių parametrų. Tokia reklama galėtų būti įkainojama parodymais pagal laiką ir rotuotis su kitomis reklamomis. Iš esmės principas būtų kaip dabartinės Google reklamos, tik visą tai įgyvendinta realybėje. Suprantama, pagrindinis tokios sistemos įgyvendinimo trūkumas, dideli kaštai stendų instaliacijai ir statybų / įrengimų leidimai. Tokią reklamos platformą veikiausiai būtų galima realizuoti RTB (Real Time Bidding) principu.
Šios priemonės ir kitos inovacijos pastaruoju metu korporacijoms gali būti ypatingai svarbios. Būtent dabar Europos parlamente svarstoma apie prievolę FaceBook ir Google kompanijoms dalintis pelnu su žiniasklaidos kanalais, kurių dalį turinio naudoja tiek FaceBook, tiek Google.
Naujausi įrašai
10-asis UAB „Fortema“ gimtadienis. Šviesesnis rytojus – kartu!
Geriausias: „Google“ reklamos – startas 2024 (paslaugų palyginimas)
Kaip padidinti pardavimus?
Kategorijos
- Be kategorijos (1)
- D.U.K. (3)
- FaceBook reklama (13)
- Google reklama (24)
- Marketingas (21)
- Mokymai (4)
- Naujienos (12)
- Reklama internete (9)
- Rinkodaros verslas (10)
- Tinklaraštis (43)
- Verslas (10)