Tarptautinis verslas internete ir reklama internete

Kaip pradėti verslą užsienyje? Tarptautinis verslas - svarbiausi žingsniai ir efektyvi reklama internetePradėkite jį Lietuvoje! Gyvename skaitmeniniame amžiuje, todėl turint verslą vienoje šalyje, galima jį vystyti ir kitose šalyse ar net kituose kontinentuose. Globalizacijos proceso privalumai dažnam verslui lieka nepanaudoti? Kodėl? Gal yra baimių, o gal tiesiog nepagalvojame apie galimybę plėsti verslą? Aptarkime tai…

Ko reikia, kad jūsų verslas taptu tarptautinis?

Savaime suprantama, visų svarbių niuansų ne aptarsime, nes tai priklauso nuo verslo nišos, kurias šalis pasirenkate ir kt. Taigi… Kas svarbu einant į naujas rinkas:

  1. Verta atlikti rinkos tyrimą. Turbūt pati paprasčiausia priemonė, pradėti rinkos tyrimą, tai patikrinti konkurentų puslapius per Google.com paieškos sietmą. Pirmas žingsnis, suvesti prekės pavadinimą ir galbūt šalies pavadinimą, arba naudoti tos šalies Google paieškos varikliu. Atradę tos rinkos žaidėjus, galėsite:
    – Įvertinti kokia jų svetainės kokybė.
    – Kokius privalumus siūlo.
    – Kokia prekės ar paslaugos kaina.
    – Net galite kreiptis į juos, bandydami įsigyti prekę, taip sužinosite ir jų aptarnavimo kokybę.
    – …ir kt.Rinkos tyrimą galite atlikti ir apklausų būdu, tačiau tai jau priklauso nuo projekto specifikos, bei kaip ketinate pasiekti potencialius klientus. Vienas iš būtų būtų sukurti specialų puslapį (angl. teaser), kuriame pateikiama informacija apie greitai naujai atsirandantį produktą jų šalyje + apklausa (su loterija atsakiusiems). Apklausos būdu galite ištirti vartotojų poreikį, kas jiems tinka, o ko norėtų kitaip įsigijant šios kategorijos prekę. Sekantis žingsnis – reklama internete. Google Ads arba Facebook reklamos pagalba, galite reklamuoti šį naujai sukurtą puslapį.Dar vienas būdas, atlikti raktinių žodžių analizę „Google Ads – KeyWords Planner“ įrankio pagalba. Ir kiti būdai…
  2. Kalba, kalba, kalba! Priklausomai kokias užsienio kalbas mokate, po atlikto tyrimo, turite pasirinkti jums tinkamas valstybes. Pvz. rusų kalba labiausiai paplitusi NVS regione ir šalia esančiose šalyse. Anglų kalba – Anglija, Jav ir t.t. Tačiau vien kalbos mokėjimas, dar ne nuosprendis rinkos pasirinkimui. Turite atlikti rinkos tyrimą ir rinktis tą valstybę, kurios kalbą mokate, konkurencija – kuo mažesnė, paklausa – kuo didesnė.
  3. Kelių kalbų svetainė – lygiai kaip turite gebėti aptarnauti klientus el. paštu ar telefonu vietine kalba, taip ir svetainė turi būti pritaikyta vietinei rinkai. Idealiu atveju net domeno adresas turėtų būti su tos šalies galūne. Žinoma, vietinis telefono numeris čia pagelbėtų (galima pirkti virtualų numerį). Arba naudoti tik užklausos formą, „Pirkti“ mygtukus (jei tai el. prekyba).
  4. Kaip pristatysite prekes į kitą rinką? Paprasta! Yra įvairios siuntų gabenimo tarnybos arba partnerių internetinės svetainės (pvz. https://www.parcelabc.com/), kur gana lengvai gausite visą reikiamą informaciją, kaip, kada ir už kiek būtų galima pristatyti jūsų įmonės prekes. Jeigu teikiate virtualią paslaugą, tikriausiai jums kurjerių pagalbos net nereikės.
  5. Tarptautinės prekybos platformos. Jeigu užsiimate prekyba produktai, daiktais, vienos populiariausių platformų – https://www.etsy.com/, https://www.amazon.com/. Šiose platformose galima susikurti savo virtualią el. parduotuvę ir net užsakyti mokamą reklamą.
  6. Reklama internete. Tai – Google Ads, Facebook, Yandex, Bing ir kt.
  7. Visos kitos priemonės, sutartis su partneriais, atstovybėmis, galbūt papildomi teisės aktai, mokesčiai ir kt.

Reklama internete – pradedame verslą užsienyje!

Ką tik pabaigėme pasiruošimo žingsnius, ištyrėme rinką, atlikome apklausas, pritaikėme svetainę. Metas startui – reklama internete! Jeigu užsiimsite prekyba NVS šalyse, rekomenduojama naudoti Yandex reklamą, jei vakarų šalyse, Europoje – Google Ads arba Facebook reklamą. Tarkime, kad jūsų verslo specifikai labiausiai tinka Google Ads reklama. Ką tokio reikia žinoti, kad Google reklama būtų efektyvi?

Supraskite kaip veikia Google reklama

Jeigu norite kuo pigesnės ir efektyvesnės Google reklamos, turite suprasti, kad Google Ads mokama reklama iš dalies veikia kaip SEO nemokamas srautas. Kuo labiau susijusi svetainė, kuo kokybiškesnis reklamos skelbimo aprašymas, tuo lengviau ir pigiau bus jūsų reklamą rodyti Google paieškos viršuje.

Be to – reklamos skelbime galite įrašyti tai, kas klientams svarbiausia (ką nustatėte atlikę rinkos tyrimą / apklausas). Pvz. atlikus tyrimą išaiškėjo, kad dauguma klientų vertina pigiausią kainą, jeigu tą galite pasiūlyti, būtinai įrašykite į skelbimo aprašymą. Jeigu nustatėte, kad klientams svarbiausia pristatymo greitis ir galite pasiūlyti greitą pristatymą – paminėkite tai! Mintų supratote, tad pirmyn pasiraitoti rankoves ir į darbą!

Itin svarbūs Google reklamos nustatymai

Rinkos žaidėjai pripratę suktis vietinės rinkos virtuvėje. Atrodo viskas žinoma – konkurentai, kokie raktažodžiai jums labiausiai veikia, kokios priemonės tinka (Google paieška, „GDN reklama“, pakartotinė rinkodara, Youtube reklama ar kt.). Tačiau ar kitose šalyse lygiai tas pats? Ne visai…

Svarbūs aspektai į kuriuos reikia atkreipti dėmesį dirbant su Google Ads reklama:

  1. Žengiant į kai kurias valstybes, galima už reklamos paspaudimą mokėti, kad ir 5-10 kartų brangiau (pvz. Skandinavijos šalys), žengiant į NVZ, kai kurias Afrikos šalis – įprastai paspaudimo ir rezultato kaina kaip tik tampa pigesnė.
  2. Vienas svarbesnių pokyčių kitose rinkose – ženkliai daugiau raktažodžių. Labai svarbus tinkamas raktažodžių rinkos tyrimas. Įprastai raktažodžių gali būti šimtai ar net tūkstančiai.
  3. Naudokite ilgus raktažodžius, jie mažiau populiaresni ir pigesni (angl. long tail).
  4. Atliekant raktinių žodžių tyrimą, atskirai sudarykite ir neigiamų raktinių žodžių tyrimą, jis įprastai bus gana platus (nei lyginant su Lietuvos rinka).
  5. Kuo smulkiau aprašykite reklamos skelbimus, taikykite visas priemones, nustatymus, plėtinius, tinkamus specializuotus puslapius ir kt.
  6. Pakartotinė rinkodara (ypač jei žengiate į ekonomiškai stiprias valstybes – paspaudimai kainuoja brangiai, tad vertinkite visus svetainės lankytojus kaip svarbius potencialius klientus).
  7. Nustatykite kampanijos tikslus, konversijas, taikykite įvairaus tipo kampanijas ir strategijas, kad atrastumėte tinkamiausią.

Taigi, esate verslo savininkas Lietuvoje, turite pilnas galimybes eiti į tarptautines rinkas, svarbiausia ko jums reikės – papildomo laiko, pastangų ir investicijų. Tačiau tinkamai atlikti žingsniai, tai paprastas būdas pritraukti naujų klientų jūsų verslui! O jei tik pradedate kurti verslą, rekomenduojama pradėti nuo vietinės rinkos ir tuomet žengti į naujas valstybes. Itin svarbūs žingsniai nusprendus dirbti kitose šalyse, lieka jau anksčiau paminėti – rinkos tyrimas, kalbos mokėjimas, pritaikyta svetainė, logistikos klausimas, tarptautinės prekybos platformos, reklama internete ir kt. Jeigu norite kurti arba plėsti verslą internetu, rinkitės patikimus verslo partnerius, turinčios patirties! Iki susitikimo verslo pasaulyje, sėkmės!

Ar straipsnis buvo naudingas?

Spauskite ant širdutės, kad įvertintumėte!

Įvertinimas: 5/5. Balsavo: 23.

Įvertinkite straipsnį!