Verslas internetu - nuo idėjos iki reklamos internete

Verslas internetu - nuo idėjos iki reklamos interneteGyvenam ne eiliniu laikotarpiu – keičiasi darbo ir verslo rinkos, kai kurie darbuotojai praranda darbus, dalis verslų neranda trūkstamų darbuotojų, susiduriama su logistikos problemomis. Pasaulis keičiasi… Ir kartais, norint išgyventi arba tiesiog gyventi geriau, tenka imtis kažko naujo, bet perspektyvaus. Taigi, viena perspektyviausių nišų šiuo metu yra – elektroniniai verslai. Kai dalis fizinėje erdvėje veikiančių verslų susiduria su iššūkiais dėl ribojimų arba klientų stygiaus, kai kurios įmonės priešingai – išgyvena savo geriausius metus. O būtent! Didelė dalis verslų, kurie užsiima internetine prekyba, dabar augina įmonės apyvartą ir pelną. Prekyba internetu, tai saugesnis apsipirkimo būdas, kuris vis labiau populiarėja ir tampa nuolatiniu įpročiu – apsipirkti internetu.

Kurti verslą internete gali bet kas – nuo studento iki vyresnio amžiaus žmogaus, kuris turi pakankamus kompiuterinio raštingumo įgūdžius. Amžius ne riba, tad pirmyn!

Kitas svarbus faktas, kad tokį verslą nesunkiai galima įkurti gyvenant bet kokiame mieste, t.y. neprivalote verslo įkurti didmiestyje, jis puikiausiai gali veikti ir nedideliame regioniniame miestelyje. Metas žengti pirmuosius žingsnius!

Kaip sugalvoti verslo internetu idėją?

Yra įvairių tipų internetinės prekybos verslai – klasikinis pardavimo modelis (perku – parduodu), uždarbis iš komisinių (angl. affiliate), prekių pardavimas, jų neturint (angl. dropshipping) ir kiti. Be to, galima kategorizuoti pagal segmentus – B2C, B2B, C2C ir kt. Bet nesukite per daug galvos dėl šių frazių, verslo nišą pasirinkite pagal:

  • Tai, kas jums labai patinka ir domitės (pvz. žvejyba – žvejybos reikmenys). Geriausias verslas yra tas, kurį jūs mėgstate ir vystote su meile kasdieniame darbe.
  • Apie ką daug išmanote. Norint pasiekti geresnių rezultatų, svarbu išmanyti savo nišą. Kas tuo metu aktualiausia, kaip tinkamai konsultuoti savo klientus.
  • Rinka. Rinka. Rinka. Kartais labai populiari, bet konkurencinga prekė yra sunkiau parduodama, negu mažiau populiari nišinė prekė. „Google Ads“ siūlo pasinaudoti „KeyWords Planner“ įrankiu, kuris leidžia įvertinti, kiek jūsų prekė yra dažnai ieškoma internete ir koks šio raktažodžio konkurencigumas.
  • Ar jūsų pasirinkta niša auganti ar krentanti? Naudokite „Google Trends“ įrankį, kad pamatytumėte savo verslo raktažodžių ateities prognozes.
  • Stebėkite konkuretus. Galite pritaikyti „Google Alerts“ įrankį, kad gautumėte el. paštu pranešimus, kai apie jūsų konkurentus rašoma internete.
  • Ad Library, tai „Facebook“ įrankis, skirtas analizuoti įvairių verslų publikuotas reklamas. Pvz. jei ketinate prekiauti žvejybos reikmėmis, galite pasitikrinti, kaip atrodo konkurentų reklama. Pagal įsitraukimų (angl. engagement – like, share, comment) skaičių, galite nuspėti ir išanalizuoti, kodėl ir kurios reklamos yra efektyvesnės. Galbūt pati reklama originali, o gal tiesiog siūloma aktuali ir visų geidžiama prekė?
  • „Google“ informacijos šaltinis, jums pateiks daug papildomų idėjų ar net prekių tiekėjų sąrašus. Patarimas, paieška naudokites ne tik lietuvių kalba, bet ir kuria nors užsienio kalba, pvz. anglų ar rusų.
  • Galbūt esate originalūs ir sugebate patys kurti. Tarkime papuošalus. Tokiu atveju aukščiau surašyti įrankiai jums gali pagelbėti išanalizuoti rinką arba rasti žaliavų tiekėjus.
  • Tapkite slaptu pirkėju. Galite įsigyti prekę iš konkurentų. Stebėti kaip jie aptarnauja, kokia forma pateikia duomenis klientams. Ar patogus pristatymas ir kt. Tačiau nepamirškite – būkite originalūs, o ne kopijuokite.

 

Verslas internetu – ko dar reikia?

Priklausomai nuo pasirinkto verslo modelio, jums gali reikėti sandėlio arba iš anksto įsigytų prekių ar žaliavų. Tai bene didžiausia rizika, pradedant prekybą internetu. Sandėlyje esatys daiktais, tai jūsų užšaldyti pinigai. Štai kodėl taip svarbu išanalizuoti rinką. Tikslas – sandėlyje turėti reikiamą prekių kiekį ir daugiau apsirūpinti populiariomis prekėmis. Mažiau populiarių, geriausiai turėti mažą kiekį arba kartais visai jų neturėti.

Sekantys žingsniai kuriant verslą internetu:

  • Kitas svarbus aspektas – sutartys su tiekėjais, sutartys ir pristatymo schema su kurjerių kompanijomis.
  • Taip pat jums reikės įsteigti vienokios ar kitokios formos juridinį asmenį (MB, UAB ar kt.).
  • Nuspręsti, kas tvarkys jūsų įmonės buhalteriją.
  • Internetinė svetainė arba el. parduotuvė. Ją galima susikurti arba užsakyti programavimo darbus pas specialistus. Dažnu atveju pirminėje stadijoje galima pasinaudoti pigiais arba nemokamais internetinių svetainių šablonais, pvz. „WordPress“ kartu su „WooCommerce. Kitas variantas būtų – elektroninės parduotuvės nuoma. Tai pigesnis variantas, bet jeigu projektas gyvuos bent keletą metų, dažnai ši kaina tampa didesnė, nei kurti savo elektroninę parduotuvę.

 

Viskas sustyguota – bet kur pardavimai? Reklama internete!

Bene dažniausiai pasitaikanti naujų internetinių verslų klaida yra – labai gero rezultato tikimasi per mėnesį. Pažvelkite į šią jūsų poziciją iš kliento perspektyvos. Ar jūs pasitikite ką tik atidaryta internetine parduotuve? Juk nesame tikri ar gausite prekę ar ji bus kokybiška? O gal tai visai nepatikimas, naujas verslas? Daug klausimų kyla potencialiems klientams ir kaip mes mėgstame sakyti, šioms baimėms įveikti, reikia 3P modelio:

  • Pasitikėjimas (auga per esamų klientų teigiamus atsiliepimus, rekomendacijas ir ilgalaikę kokybišką reklamą internete).
  • Patikimumas (patikima prekės kokybė arba jei klientui netiko prekės dydis, gavo brokuotą prekę – klientas turi būti garantuotas dėl pinigų grąžinimo garantijos, galimybės pasikeisti į kitą prekę, patikimo atsiskaitymo būdo ir kt.).
  • Patogumas (lengva ir patogu naršyti svetainėje, tiek iš kompiuterio, tiek iš mobiliojo telefono, nekelia komplikacijų apmokant už prekes, lengva rasti norimą prekę tinklapyje ir kt.).

Ir kita, turbūt dažniausia klaida – nekokybiška internetinė svetainė. Įprastai geros internetinės parduotuvės generuoja 2%-3% konversijos rodiklį ar didesnį. Tai reiškia, kad iš 100 svetainės lankytojų, nusiperka 2-3 asmenys. Jeigu svetainės dizainas nėra modernus, patogus, šiuolaikinis, tai konversijos rodiklis gali būti, net ir iki 10 kartų prastesnis. Taigi – kokybiška internetinė svetainė yra būtina!

Bene dažniausiai naudojamos internetinės reklamos priemonės elektroninėje prekyboje:

  • Google reklama“ – efektyvi, nes jūsų reklamą matys tik tie vartotojai, kuriems šiuo metu reikalingas jūsų produktas.
  • „Facebook reklama“ – galimybė pasiekti auditoriją pagal amžių, lytį, miestus, pomėgius ir kt. Be to, reklamoje taikomi didelio formato paveikslėliai, kurie leidžia vizualiai sudominti pirkėjus.
  • Naujienlaiškiai – tai metodas padidinti pirkėjų lojalumą arba skatinti pakartotinius pirkimus.
  • Nors aukščiau surašytos priemonės yra bene dažniausiai naudojamos, tačiau kartais gali būti pritaikomos ir kitos priemoės – „LinkedIn, „Yandex, „YouTube, „Instagram“ ir kt.

Naudojant „Google Ads“ įrankį „KeyWords Planner, galite įvertinti, kiek jums kainuotų 100 reklamos paspaudimų. Ir jeigu darome prielaidą, jog jūsų elektroninės parduotuvės konversijos rodiklis 1,5%-2%, tai galėsite įvertinti, kiek jums kainuos pritraukti vieną klientą ir kiek iš to uždirbsite.

Taigi, kaip matome, prieš kuriant verslą, galite pasidaryti išsamius namų darbus, išsitirti savo nišą. Po atlikto tyrimo, galbūt dings visos jūsų baimės ir abejonės, o galbūt priešigai – pamatysite, jog ši sritis nėra perspektyvi ir verčiau ieškoti kitos. Tačiau tai labai naudingas metodas, kuris leidžia neskubėti investuoti savo lėšas, o išsitirti rinką ir taip išvengti galimų nuostolių.

Jeigu viską atlikote tinkamai – kokybiškos prekės, tinkama rinka, moderni internetinė svetainė, tik tuomet galite investuoti į efektyvią reklamą internete. Žinoma, reklama internete duoda grąžą ir nuo pirmo mėnesio, tačiau augant žinomumui, grąža iš reklamos taip pats augs proporcingai, o jūs galėsite uždirbti daugiau.

Ar straipsnis buvo naudingas?

Spauskite ant širdutės, kad įvertintumėte!

Įvertinimas: 5/5. Balsavo: 22.

Įvertinkite straipsnį!