Google Ads ir Google Analytics

Google Ads ir Google AnalyticsKiekvieno verslo paskirtis – spręsti klientų problemas ar iškilusius poreikius, neperžengti verslo etikos, pagelbėti vieni kitiems ir už išspręstą klientų problemą taikyti atitinkamą mokestį. Ir žinoma auginti verslo pelningumo, apyvartos ir kitus rodiklius. Dažnai, kai svarstoma – kaip padidinti pardavimus, sprendžiama apie tokias priemones kaip reklama internete. Viena populiariausių tokių reklamos formų – Google reklama.

Kad reklama internete būtų efektyvi, turite tam pasiruošti! Verslui nėra naudinga iš karto pasinerti į Google Ads reklamas vien todėl, kad kitos įmonės kalba apie tai, kaip tai gali būti pelninga ir efektyvu. Norėdami gauti kuo daugiau naudos iš Google reklamos naudojimo, turite atitinkamai pasiruošti.

1. Klientų poreikis

Pirmasis žingsnis yra klientų poreikio išsiaiškinimas. Jei jūsų klientai mažai arba labai mažai ieško jūsų produkto ar paslaugos per Google, akivaizdu, kad reklama Google paieškoje gali būti mažiau efektyvi, nei manėte iš pradžių. Taigi, prieš pradėdami Google reklamą, pirmiausiai turite išsiaiškinti kiek yra ieškančių jūsų paslaugos. Tam yra skirti specialūs Google Ads reklamos įrankiai, kurie parodo kiekvieno raktažodžio paieškų apimtį ir konkurencingumą. Įrankis taip pat leidžia atrasti naujų raktinių žodžių, apie kuriuos galbūt net nepagalvojote. O taip pat šis įrankis padeda įvertinti kiek galėtų kainuoti vienas paspaudimas ant jūsų reklamos.

Taigi, prieš pradedant naudoti Google reklamą, pirmiausiai turite įvertinti ar raktinių žodžių iš tikrųjų ieškoma pakankamai per Google paieškos sistemą ir koks šių raktinių žodžių konkurencingumas.

2. Rinkodaros biudžetas

Atlikę tyrimus ir susiaurinę tikslinius raktinius žodžius, apskaičiuokite maksimalų mokestį už paspaudimą (MUP), kurį norite išleisti. Kuo konkurencingesnis raktinis žodis, tuo daugiau turėsite tam išleisti, kadangi Google reklama veikia aukciono principu (RTB reklama). Nesirinkite tik labai konkurencingų raktinių žodžių, ieškokite ir tikslingų, bet pigesnių ir mažiau konkurencingų.

Raktinių žodžių planavimo ir analizes įrankius galite rasti per Google Ads reklamos paskyrą:
Google Keywords Planning Tool - reklamos įrankis

Kad suprastumėte, koks turėtų būti jūsų maksimalus MUP, turėsite priskirti skaičius prie svetainės konversijų rodiklio, reklamos pelno maržos ir vieno kliento generuojamo pelno.

„Kissmetrics“ paskelbė formulę, kuri gali padėti apskaičiuoti maksimalų MUP:
Maks. MUP = (pelnas iš vieno kliento) x (1 – pelno marža) x (svetainės konversijos rodiklis)

Google reklamos raktažodžiai - saulės elektrinės

3. Paskirties vieta (reklamuojami puslapiai)

Jei esate naujokas interneto rinkodaros srityje, galite natūraliai norėti, kad jūsų svetainės pagrindinis puslapis būtų reitinguojamas pagal visus svarbiausius raktinius žodžius, ir netgi galite nukreipti į savo svetainę visą srautą iš savo PPC reklamos skelbimų.

Tai dažna klaida, kuri gali stipriai sumažinti jūsų Google Ads kampanijos efektyvumą.

Kurdami skelbimus sistemoje Google Ads įsitikinkite, kad jis nukreipiamas į tam skirtą svetainės puslapį (o ne į pagrindinį puslapį). T.y. jeigu vartotojas ieško „raudoni batai“, tai paspaudus ant reklamos, vartotojas turi patekti į aplinką, kur išdėstyti visi siūlomi raudoni batai, o ne apskritai visi batai. Galutinis vartotojas turi gauti kiek įmanoma tikslesnę informaciją pagal tai, ko ieško. Žinoma, šie puslapiai turi būti informatyvūs, šiuolaikiški, pritaikyti mobiliems įrenginiams ir t.t.

4. Metodai ir priemonės – kaip matuosite kampanijų efektyvumą

Prieš skelbdami Google Ads skelbimus, turite suprasti, kaip stebėti kiekvienos reklamos kampanijos rezultatus, jog po to galėtumėte optimizuoti reklamas.

Google Ads kampanijų efektyvumui matuoti yra įdiegiamas konversijų stebėjimas. Prieš paleisdami Google reklamą, būtinai turite įsitikinti, jog įdiegtas konversijų matavimas ir jis veikia tinkamai. Kitu atveju, nesuprasite koks realus reklaminių kampanijų efketyvumas.

Norėdami nustatyti konversijų stebėjimą, turite apibrėžti, kas yra sėkminga konversija jūsų įmonei. Konversijų tipai ir matavimo metodai priklauso nuo verslo specifikos, produkto, svetainės tipo ir kt. Dažniausiai kaip įgyvendinta sėkminga konversija yra fiksuojamas užėjimas į kontaktų skiltį, užklausos siuntimas per interneto svetainę arba tiesiog apsipirkimas, jeigu tai el. parduotuvė. Elektroninės parduotuvės atveju yra įdiegiama Google Analytics Ecommerce sistema.

5. Unikalus pardavimo pasiūlymas (USP – unique selling proposition)

Tūkstančiai ir milijonai skirtingų internetinių svetainių ir verslų egzistuoja interneto platybėse. Šiais laikais jau nėra pakankama paprasta, niekuo neišsiskirianti ir ne konkurencinga reklama „Įsigykite saulės elektrinę“. Unikalus pardavimo pasiūlymas, tai rinkodaros proceso dalis, kai produkto pasiūlymas rengiamas išsiaiškinant vartotojų poreikius ir reklamoje žinutę pateikiant įdomiai, nestandartiškai.

Keletas pavyzdžių:

„Saulės elektrinės su -50% nuolaida!“ – taikoma nuolaidos ir pigesnio produkto koncepcija.

„Ypač galingi  500 W saulės moduliai su 15 metų garantija“ – kalbama apie produkto efektyvumą ir patikimumą.

„Įsigykite saulės elektrinę šiandien, įrengsime per 2 sav.!“ – sudomins skubančius, kuriems saulės elektrinės reikia greitai. Pardavimo unikalumas – greitis.

Stiprus USP pritrauks didesnį žmonių dėmesį ir sulauks daugiau srauto į jūsų svetainę, o tai paskatins daugiau konversijų ir pardavimų. Įprastai geras USP atpiniga reklamą ir pagerina reklamos rodiklius CTR, CPA, CPC ir kt.

Efektyvus USP – palengvina vadybininkų darbą. Jeigu reklamoje pavyko klientui pateikti svarbiausius pardavimo aspektus, vadybininkas produktą parduos žymiai greičiau ir lengviau. Taigi, tai sėkmingo pardavimų proceso dalis.

Išvados trumpai

Taigi, aptarėme keletą svarbių punktų, ką reikėtų įvertinti prieš pradedant naudoti Google reklamą. Žinoma, aspektų ir rinkodaros niuansų yra ženkliai daugiau, tačiau verta nepamiršti bet keletos šių pagrindinių, kurie padės matuoti reklamos efektyvumą ir žinoma pasiekti geresnių reklamos internete rezultatų. Galima rinkodarą taikyti įmonės viduje savo pastangomis, tačiau pasirinkus reklamos specialistus, išvengsite daugybės klaidų ir netgi sutaupysite. T.y. nors ir teks mokėti už reklamos paslaugas, tačiau ne iššvaistytas reklamos biudžetas, didesnė reklamos grąža (ROAS) ir sutaupytas laikas – garantuos jums didesnę verslo sėkmę.

Norite padidinti pardavimus? Reikia profesionalios pagalbos?

Ar straipsnis buvo naudingas?

Spauskite ant širdutės, kad įvertintumėte!

Įvertinimas: 5/5. Balsavo: 21.

Įvertinkite straipsnį!