Dažniausiai pasitaikančios ypatingai svarbios Google Ads reklamos klaidos

Dažniausiai pasitaikančios ypatingai svarbios Google Ads reklamos klaidosKaip šaltiniai skelbia, net 92% pasaulinės interneto paieškos rinkos valdo Google. Google.com ne tik yra populiariausia paieškos sistema pasaulyje, bet ji valdo ir Youtube.com, kuri yra antroji populiariausia paieškos sistema pasaulyje, tiksliau tai vaizdo įrašų portalas, tačiau jame atliekamų paieškų skaičius yra antras didžiausias pasaulyje. Be to, kalbant apie reklamos efektyvumą, reikia pabrėžti vieną svarbų terminą – vartotojo lūkestis (angl. user intent). Lyginant reklamą, kai vartotojams rodomas reklaminis skydelis (taip vadinama „banerinė reklama“) ir bandoma vartotojui sukelti lūkestį kažką nusipirkti, tai paieškoje rodoma reklama efektyvesnė tuo, jog „pagauname“ žmogų tuo metu, kai jis ieško tos prekės, jam šiuo metu yra konkretus poreikis įsigyti šią prekę. Štai kodėl paieškos variklių reklama tokia efektyvi. Žinoma dar yra taip vadinama „kontekstinė reklama“, kai portaluose rodoma reklama pagal ten parašytą straipsnį. Bet visgi momentinis poreikis ir jo sprendimo variantas yra kur kas efektyviau.

Verslai norėdami naudoti Google reklamą, tai padaryti gali arba registruodamiesi prie Google Ads sistemos arba kreipdamiesi į reklamos agentūrą. Praktikoje teko sutikti įvairių klaidų, kurios buvo daromos tiek administruojant Google Ads reklamą patiems, tiek užsakant reklamos agentūrų paslaugas. Aptarkime bene dažniausiai pasitaikančias Google reklamos klaidas.

1. Netinkama internetinė svetainė

Kai kalbame apie netinkamą internetinę svetainę, galima išskirti kelias klaidas, kurios bene dažniausiai pasitaiko, tai:
1. Nekokybiška svetainė – nepritaikyta mobiliems įrenginiams, nekokybiškas tekstas, nuotraukos, vizualizacijos. Dažnai pasitaiko tiesiog pustuštis puslapis, kuriame trūksta informacijos. Susimąstykite, jei žmogus paspaudžia ant konkurentų puslapio, kuriame viskas aiškiai aprašyta, daug kokybiškų nuotraukų, vaizdo įrašas, kitų klientų atsiliepimai, sertifikatai ir kt., o pas jus viso labo tik viena pastraipa teksto apie teikiamą paslaugą ar prekę. Tai pas ką vartotojas apsipirks?
2. Netinkama galutinė paskirties vietą (nuoroda). Kartais vis dar pasitaiko, kad reklamoje vartotojas mato „Spausdintuvas Brother DCP-1610W“, tačiau paspaudus ant reklamos, nueina į titulinį puslapį arba kategorijos puslapį. Klaida! Tai yra lūkesčių neatitikimas. Ar taip daroma iš nežinojimo ar taip daroma iš tingumo? Kartais galima manyti, jog tai nieko blogo, nes vartotojas pasinaudos vidiniu paieškos varikliu ir susiras šią prekę. Nieko panašaus. Vartotojai šiais laikais yra tingūs ir jei jūs nepateikėte visko aiškiai ant lėkštelės, jūs apmokėsite už reklamos paspaudimą, vartotojas paliks jūsų svetainę ir nukeliaus pas konkurentus.
3. Lėtas svetainės greitis. Rekomenduojama, kad svetainė užsikrautų bent per 3 sekundes tam, kad vartotojas nepaliktų jūsų puslapio ir neišeitų pas kitus. Konkretaus puslapio ir svetainės greitį galima patikrinti per Pagespeed.web.dev įrankį.

2. Netinkamai parinkti raktiniai žodžiai

Yra trijų tipų raktiniai žodžiai pagal sintaksę – frazės, plačios ir konkrečios atitikties raktažodžiai. Pasirinkus plačios atitikties tipą, jus rodys prie daugiau susijusių reikšmių. Pvz. plačios atitikties „sveikuoliškas medus“, jus gali parodyti ir prie „sveikuoliškas medaus tortas“. Tiesa… Metai iš metų Google Ads algoritmas yra atnaujinamas ir tobulinamas, todėl tokios mažiau susijusios paieškos vis rečiau pasitaiko. Kita vertus, plačios atitikties raktiniai žodžiai yra efektyvūs, jie turi didesnį pasiekiamumą, dažnai pigesnį paspaudimą ir leidžia pačiai Google Ads sistemai optimizuoti pagal jūsų pasirinktą reklamos tikslą. Tik reikia nepamiršti naudoti neigiamus raktinius žodžius, apie kuriuos pakalbėsime vėliau. Visi trys raktinių žodžių tipai turi savo sintaksę: [tiksli atitiktis], “frazės atitiktis” ir plati atitiktis (be jokių simbolių). Jeigu Google Ads dar prieš 5 metus labai tiksliai veikė ir pasirinkus tikslią atitiktį, būdavote rodomi tik prie tų raktinių žodžių, tai šiai dienai jau būsite matomi ir prie sinonimų ir susijusių raktinių žodžių. Tiesa… Atsiradus tokiai naujovei buvo daug nerimo ir svarstymo, kad reklamos efektyvumas sumažės. Ir taip nenutiko. Nes Google Ads algoritmas buvo taip išvystytas, kad jis beveik kaip žmogus sugeba analizuoti kiek tinkamas ar mažiau tinkamas yra susijęs raktinis žodis. Ko pasekoje reklama rodoma ir prie panašių, bet labai tinkamų raktinių žodžių, kurių reklamos paskyros administratorius taip ir nesuvedė.

3. Paieškos atitikties raktinių žodžių išrašas

Kas nutinka, kai nenaudojamas arba per daug retai naudojamas paieškos atitikties raktinių žodžių išrašas? Galimos dvi klaidos opcijos – neįtrauksite naujų raktinių žodžių, kurie pasirodo yra efektyvūs, bet iškart jų nenaudojote ir kita galima klaida, jog nepastebėsite netinkamų ir labai netinkamų raktinių žodžių, bei nepridėsite prie neigiamų raktinių žodžių.

4. Neigiamų raktinių žodžių naudojimas

Ne tik paieškos atitikties raktinių žodžių išraše galite rasti netinkamų raktinių žodžių. Jeigu tai nauja Google Ads reklamos paskyra ir kuriamos naujos reklaminės kampanijos, tai neigiamus raktinius žodžius galite: sugalvoti patys, kad galėtų netikti arba atlikti raktažodžių analizę ir surasti panašiai skambančius raktažodžius, kurie visgi nėra tinkami. Pvz. jei tai naujais dviračiais prekiaujanti elektroninė parduotuvė, tai raktažodžių tyrimo ir analizės stadijoje rasite, kad yra didelis paieškos skaičius „naudoti dviračiai“. Ką jums reikėtų daryti? Konkrečiai šiuo atveju jums užtektų įtraukti neigiamą plačios atitikties raktinį žodį „naudoti“, „panaudoti“, „padevėti“, „dėvėti“ ir pan.

5. Skelbimo kokybės balas arba kampanijos optimizavimo balas

Siekiant pagerinti skelbimo kokybė balą (angl. quality scrote), galite vadovautis patarimais kaip sukurti kokybišką reklamos skelbimą. Tarp labai svarbių punktų verta paminėti, kad skelbimai turi atspindėti jūsų prekės privalumus, skelbimo tekste ir antraštėje būtina įterpti konkretų raktinį žodį, kurio ieško žmogus per paieškos sistemą Google, tinkama svetainės nuoroda, daug skelbimo variacijų (dinaminės antraštės, aprašymai – atitinkamai didelis jų kiekis), reklamos tekste turi atsispindėti svarbiausi privalumai ir kas žmogui svarbu perkant tokią prekę ir kt.

O štai siekiant gerinti kampanijos optimizavimo balą, jums reikės išpildyti kur kas daugiau – pasirinkti kampanijos tikslą, įdiegti konversijas, GA4 versiją (nauja Google Analytics versija), turėti kokybiškus skelbimus, strategiją ir kt. Šie rodikliai ypač svarbūs, siekiant pagerinti bendrą reklamos efektyvumą ir gauti kuo didesnė gražą iš reklamos internete.

6. Silpna paskyros ir kampanijos struktūra

Reklaminių kampanijų struktūra turėtų būti medžio principo. Ir kiekvienoje šakoje ar atšakoje tik susijusi dalis. Kartais tenka matyti, kai visa kampanijų struktūra yra vientisa linija. Kaip ir aprašyta pirmame punkte, tiksliniai raktažodžiai, turėtų vesti į tikslinę interneto svetainė skiltį. Dažniau tai yra išimtis, nei taisyklė, kai tinka vartotojus vesti į titulinį puslapį. Dažniau toks pasirinkimas tinka vienos paslaugos verslui. Pvz. teisininko konsultacija. Kita vertus, sukūrius dar vieną skiltį konkrečiai paslaugai ir pritaikius A/B testavimą, galite sulaukti geresnių rezultatų, jei naujoji skilti geriau optimizuota konkretiems raktažodžiams.

7. Nėra naudojami nuosavo prekinio ženklo raktažodžiai

Iš esmės tai ir klaida ir ne klaida. Priklausomai nuo situacijos. Jeigu konkurentai nenaudoja jūsų prekinio ženklo kaip raktažodžio „Prekės ženklas“ arba „jusu-svetaines-adresas.lt“ ir jūs esate pirmoje SEO pozicijose, o geriausiai keliose pirmose pozicijose su savo svetainėmis, tai pirkti savo prekinio ženklo raktažodį nėra būtina. Visgi pasitaiko gana daug atvejų, kai konkurentai stengiasi atimti iš jūsų klientus ir naudoja jūsų prekinio ženklo raktažodį. Tokiu atveju jums būtina pirkti šio raktažodžio srautą. Tiesa, jūs už tokią reklamą mokėsite gerokai mažiau negu konkurentai, turėsite aukštesnius CTR rodiklius, aukštesnį skelbimo balą ir kt. Nepamirškite skelbimo tekste įterpti prekinio ženklo pavadinimą. O štai jei konkurentai naudoja jūsų prekinį ženklą kaip raktažodį – tai nėra jokio pažeidimo. Tačiau, jei jie naudoja šį prekinį ženklą skelbimo tekste, jūs esate patentavę šį prekinį ženklą, tai tokia įmonė daro pažeidimus ir atlieka negarbingus žaidimus.

8. Laiko tinklelio naudojimas

Laiko tinklelį svarbu naudoti visada ir nuo pat pradžių. Priešingu atveju, jei laiko tinklelį sudarėte vėliau, statistiką optimizavimui kaupsite tik nuo to momentai, kai jis buvo sukurtas. Kas yra laiko tinklelis? Tai priemonė, nustatymas, kur nurodama kuriomis valandomis rodyti jūsų reklamą. Ką tai duoda? Įsivaizduokime, kad jūsų reklama veikia jau du mėnesius. Nuėjus į šią skiltį galite pamatyti, kad 80% užklausų įvyksta pirmadieniais darbo metu. Tomet užduotis aiški? Biudžeto koncentracija į tą laikotarpį ir išlaidų optimizavimas kitomis dienomis. Aiškus šis pavyzdys labiau kraštutinis. Dažniau pasitaiko, jog reklamos efektyvumas maždaug panašiai pasiskirsto darbo dienomis, darbo valandomis. Nors vėlgi priklauso nuo verslo specifikos. Jeigu reklamuojate dienos pietus, tai efektyviausias laikas būtų maždaug nuo 11 iki 12 ar 13 valandos.

9. Nepakankamas Google reklamos biudžetas

Pastaraisiais metais viena dažniausiai pasitaikančių klaidų – nepakankamas reklamos biudžetas. Infliacija auga, pinigų nuvertėjimas didesnis, o dalis verslų vis dar stagnacijoje ties ta pačia pinigų verte. Reikia suprasti, kad dalis verslų nesnaudžia, didina reklamos biudžetus ir pasiekia daugiau pardavimų. Tuo tarpu, kol snaudžiantys negauna norimo pardavimų augimo, veikiau pasilikimą toje pačioje būsenoje.

O taip pat – tinkamas reklamos biudžetas yra vienas iš labai svarbių reklaminės kampanijos optimizavimo faktorių, kuris aprašytas 5 punkte.

10. Pakartotinės rinkodaros nenaudojimas arba netinkami formatai

Pakartotinė rinkodara – tai būdas į svetainę gražinti tuos, kas pas jus lankėsi, bet taip ir ne apsipirko. Praktikoje dar vadinama „remarketingas“ arba „retargetingas“. Dalis verslų siekia labai išskirti šias dvi sąvokas, nurodant, kad „remarketingas“, tai tolesnė komunikacija su lankytojais būtent per el. paštą. Kai tuo tarpu tarptautinėje rinkoje labai didelės dalis verslų ar reklamos agentūrų nesuka sau galvos ir „remarketing“ sąvoką naudoja ir paprasčiausiai pakartotinei rinkodarai su reklaminiais skydeliais („banerinei reklamai“).

Vis dar pasitaikanti klaida, kad dalis verslų nenaudoja vizualinių paveikslėlio formatų (mažesnė klaida arba net ne klaida, jei turite dinaminę pakartotinę rinkodarą) arba nenaudoja dinaminio pakartotinės rinkodaros reklamos formato. Pastaroji klaida ne tiek dažna, kiek ganėtinai svarbi. Dalis verslu lieka nepatenkinti kaip atrodo dinaminis reklaminis skydelis, todėl jų atsisako ir palieka tik dizainerio pieštus vizualinius reklaminius skydelius. Reikia suprasti, kad dinaminis formatas nuolat kinta ir jame dizainą keisti leidžiama minimaliai. Tačiau jis efektyvus tuo, kad prisitaiko prie įvairių dydžių, turi kelias antraštes, bei optimizuojamas automatiškai. Visgi daugeliui verslų didžioji dalis pardavimų iš pakartotinės rinkodaros atkeliauja būtent per šį mažiau gražų, bet kur kas efektyvesnį reklamos formatą Google Ads reklamoje.

Ar straipsnis buvo naudingas?

Spauskite ant širdutės, kad įvertintumėte!

Įvertinimas: 5/5. Balsavo: 23.

Įvertinkite straipsnį!