Interneto reklamos kanalai

TOP7: Reklama internete – paprasta gauti klientų!Reklama internete yra vienas iš efektyviausių būdų įvairaus dydžio įmonėms sustiprinti žinomumą, susirasti naujų klientų, padidinti pajamų srautus ar įgyvendinti kitus įmonės keliamus tikslus.

Kai priemonių ir reklamos internete galimybių tiek daug, lengva pasimesti? Efektyvi reklama internete, kas ji? Kaip to pasiekti? Tam esame mes – reklamos agentūra, dirbanti su reklama internete. Turime virš 7 metų patirtį, įvairius reklamos specializacijos sertifikatus, veikiame įvairiose šalyse ir kontinentuose, virš 130 klientų ir šimtai projektų konsultuojant ar dirbant reklamos agentūros veikloje ir už jos ribų. Žemiau pateikiame pamatinius žingsnius, sudarant marketingo strategiją verslui. Trūksta patirties ar nežinote kaip visą tai įgyvendinti? Ne bėda, galime pagelbėti Jūsų verslui! Dirbame tiek kaip išorinis verslo partneris, tiek integruotai įmonės viduje. Kreipkitės dėl reklamos internete!

Pateikiame 7 žingsnių sistemą, kuri leis sukurti efektyvią reklamos strategiją verslui. Procesas susideda iš – produkto ir kliento pažinimo ir aprašymo, matavimo rodiklių nustatymo (KPI), reklamos tikslų, tekstų, reklamos kanalų, konversijų optimizavimo ir tolimesnių verslo sprendimų. Svarbiausi ir populiariausi kanalai – Google, Facebook, Bing, Yandex, Amazon, LinkedIn, YouTube, Instagram… Kokie šių kanalų privalumai, galimybės, bei kada, kokį reklamos kanalą internete pasirinkti? Aptarsime dažniausiai užduodamus klausimus apie reklamą internete, bei pateiksime papildomus išteklius.

› Žingsnis nr.1: Jūsų produktas ir klientų portretas

Nepriklausomai ar reklamą planuojate taikyti internete ar fizinėje erdvėje, pirmiausiai turite pažinti savo auditoriją ir suprasti savo produkto silpnybes ir stiprybes!

Pažinkite savo produktą ir tik tada taikykite reklamą!

Vienas iš metodų pažinti įmonės produktą ir sudaryti bendrą produkto paveikslą – SSGG (SWOT) analizė.

SSGG (SWOT) analizė

Ši analizė padeda lengvai pastebėti galimybes, kurių verslas nepastebi ir neišnaudoja. Tačiau svarbu tai, kad analizės dėka yra galimybė užkirsti kelią tolimesniam grėsmių ir silpnybių vystymuisi. SSGG analizės dėka, galima suvaldyti verslo rizikas ir sustiprinti savo įmonės pozicijas.

SSGG analizė verslui yra atliekama keturiu segmentų lentelėje, kaip parodyta paveikslėlyje. Kiekviena lentelės dalis turi būti užpildoma atsakant kiek įmanoma tiksliau į pagrindinius toss kilties klausimus.

Stiprybės (vidinės) Silpnybės (vidinės)
Ką darote geriau už konkurentus?
Kokius turite patikimus išteklius (partnerius, priemones ar kt.)?
Kokias stiprybes pastebi jūsų klientai?Jūsų išskirtiniai laimėjimai, pasiekimai?
Kokius trūkumus galėtumėte tobulinti?
Kokių išteklių jums trūksta? Art urite nepatikimų išteklių?
Kokius jūsų trūkumus pastebi klientai?
Galimybės (išorinės) Grėsmės (išorinės)
Kokias turite išorines galimybės ar išteklius, kurių neišnaudojate?
Iš kokių verslo tendencijų galėtumėte išgauti naudos?Gal matote neišnaudotų verlo nišų?
Kokios išorinės grėsmės gali jums pakenkti?
Ką jūsų konkurentai daro teisingai, ko jūs nedarote?

SSGG lentelės aprašymai turėtų būti trumpi ir aiškūs, tai bendras produkto ar paslaugos paveikslas, kuris bus naudojamas rengiant ar įgyvendinant rinkodaros strategiją. Kažkuria prasme, tokią analizę galima lyginti su įmonės stiliaus knygą (angl. brandbook), nes ši priemonė trumpai ir aiškiai perteikia, su kokiais iššūkiais reikia susidurti, bei kokias komunikacijos žinutes taikyti reklamai internete. SSGG analizė naudojama tiek įmonės komunikacijoje, tiek verslo procesuose.

Įmonės klientai – kas jie?

Įmonės klientų portretas yra naudojamas sudarant reklamos auditorijas (pagal demografinius rodiklius, geografinę lokaciją, pomėgius, momentinė elgseną ir kt.), o taip pat sudarinėjant panašaus portreto naujas auditorijas. Pvz. Facebook reklamoje Lookalike auditorijas, Google reklamoje panašias auditorijas (angl. similar audiences). Pastarosios dvi auditorijos dirbant su Google reklama ir Facebook reklamos platforma įprastai yra sukuriamos, importuojant į reklamos sistemą esamų klientų duomenų bazę. Svarbu – kad toks duomenų importavimas nepažeistų bendro duomenų apsaugos įstatymo (GDPR) ar kitų su asmens duomenimis susijusių teisinių direktyvų.

Kaip surinkti informaciją apie klientus?

Google Analytics statistika pagal valstybes

  1. Google Analytics – greitas svetainės lankytojų arba klientų portretas. Įprastai žvelgiant į Google Analytics statistiką, matome viso svetainės lankomumo statistiką ir lankytojų duomenis, tačiau ne visi tinklapio lankytojai tampa klientais, įprastai, tik 2%-3% lankytojų apsiperka. Jeigu jūsų verslas elektroninė parduotuvė, demografinius duomenis apie klientus sužinoti lengviau, tačiau, jei pirkimo momento Google Analytics nefiksuoja, reikėtų taikyti kitus įrankius sudarant informaciją apie klientus. Ar bent jau turėti omenyje, jog Google Analytics informacija apie su paklaidomis.
  1. Klientų apklausa internete. Protingai sudarykite klausimyną, jog klientai nepavargtų atsakinėti į jūsų pateiktus klausimus. Taip pat galima pateikti mažas dovanėles arba prizus, siekiant sulaukti daugiau respondentų. Apklausos formą galima suprogramuoti arba paprasčiausiai integruoti jau sukurtas apklausų formas (pvz. Google formas. Be to, apklausų įrankiai, dažnai pateikia rezultatų grafikus, diagramas. Svarbu – kad apklausos būdu ne tik sudarysite klientų portretą, bet ir išsiaiškinsite vartotojų poreikį (momentinį arba ilgalaikį).
  1. Skambučiai klientams ir apklausa su dovanomis. Geriausiai klientus apklausti, kol paslauga suteikta neseniai (karšti klientai ir emocijos). Būkite malonūs, draugiški ir konstruktyvūs.
  1. Verslo valdymo sistemos duomenys. Įprastai didelės ar vidutinės įmonės turi atskiras verslo valdymo arba klientų valdymo sistemas (angl. CRM), todėl kartais pakanka eksportuoti reikiamus duomenis ir juos naudoti marketingo veikloje. Modernesnės klientų valdymo sistemos, viduje braižo norimus grafikus ir patogiai pateikia informaciją lentelėse, diagramose.
  1. Kiti metodai. Sugalvokite, būkite kūrybingi.

› Žingsnis nr.2: Ar reklama internete efektyvi? Kaip tai išmatuoti?

Reklama internete - konversijų matavimasVystant verslą, vienas pagrindinių tikslų yra suteikti klientui naudą, išspręsti problemą, o už tai gauti finansinę grąžą (angl. ROI). Atitinkamai ir investuojant į reklamą, kiekvienas verslas tikisi reklamos grąžos (angl. ROAS). Sėkmingai vystyti verslą, reikalingi matavimo įrankiai. Analogiškai yra ir su reklamos internete matavimu. Siekiant gerinti reklamos grąžą, yra atliekamas konversijų optimizavimas reklamoje arba pačioje interneto svetainėje. Konversija – tai veiksmas, kai svetainės lankytojas atliko veiksmą, kuris tolygus užklausai, apsipirkimui, skambučiui ar kitam elgesiui apibrėžti, kuris yra kaip ženklas, jog tinklapio lankytojas nori įsigyti jūsų verslo paslaugą arba produktą. Fiksuoti konversijas, kurios įvyksta interneto svetainės viduje – yra gana paprasta. Tačiau dirbant su internetiniu marketingu, projektų pasitaiko įvairių. Tam tikra dalis projektų reikalauja konversijų matavimo už svetainės ribų arba fizinėje erdvėje. Aptarkime keletą populiariausių konversijų matavimo metodų…

Konversijų matavimas – kaip teisingai matuoti, kad galiausiai būtų galima taikyti konversijų optimizavimą?

– Google Analytics duomenys – vartotojo kelias įvairus. Dažna klaida vertinant reklamos grąžą, tikrinti tik paskutinio paspaudimo konversiją (angl. last click). Tačiau reikia suprasti, kad vartotojo kelias yra įvairus, todėl pvz. važiuojant viešuoju transportu galima rasti norimą avalynę per Google paieškos sistemą su raktažodžiu „balti batai“. Tačiau grįžus namo, vartotojas gali į jūsų svetainę patekti tiesiog surinkdamas naršyklėje adresą (angl. dirrect traffic) ir įvykdyti apsipirkimą. Google Analytics rodys, jog pirkimas buvo atliktas iš namų kompiuterio, tačiau iš tikro šis klientas jus rado per Google paieškos sistemą, mobiliuoju įrenginiu. Jeigu Analytics statistiką vertinsime pagal paskutinės atribucijos modelį, manysime, jog pardavimą sugeneravo ne Google reklama arba nemokamas paieškos srautas. Tačiau jei keisime atribucijos modelius, suprasime, jog atitinkamas reklamos kanalas duoda visiškai kitokią naudą ir grąžą, nei manėme iki šiol.

– Padidėjęs organinis srautas iš paieškos sistemų (angl. organic search) arba tiesioginis lankytojų srautas (angl. dirrect traffic)? Ne būtinai, bet tam tikrais atvejais, tai reiškia, jog kažkuris reklamos šaltinis jums generuoja daugiau pardavimų, nei manote. Pvz. jeigu užsisakėte TV reklamos tinklelį, žmonės pamatę reklamą televizoriaus ekrane, gali ateiti į jūsų svetainę dažniausiai dviem būdais – ieškos jūsų per Google paieškos sistemą arba tiesiog surinks svetainės adresą naršyklėje. Vadinasi Google Analytics paskyroje nematysite reklamos kanalo „Kanalo pavadinimas“, tačiau galite matyti išaugusį tiesioginį srautą arba paieškos sistemų srautą. Analogiškas atvejis gali būti su radijo reklama, o kai kuriais atvejais ir su reklama spaudoje.

– Apsipirkimo metodas – lemia, kokią matavimo priemonė pasirinkti. Jeigu turite elektroninę parduotuvę, viskas gana paprasta, reikia įdiegti į tinklapį Google Analytics Ecommerce matavimo įrankį ir vienoje eilutėje matysite reklamos išlaidas ir pajamas (nepamirši atsižvelgti į atribucijos modelius). Atribucijos modulio duomenis galima matyti tiek Analytics, tiek Google Ads ar kitose sistemose.

– IP telefonija – vienas iš metodų, jeigu jūsų verslas nėra elektroninė parduotuvė. Šiuo metodu yra galimybė rodyti atskirą telefono numerį ateinantiems į tinklapį iš skirtingų reklamos šaltinių (pvz. Google reklamos, Facebook, Bing ar kt.). Po to galite sekti, kuris lankytojų srautas, kiek sugeneravo skambučių, o sujungus duomenis su klientų valdymo sistema – net pamatyti atitinkamo reklamos srauto pajamas.

– Atskiras telefono numeris. Tuo atveju, kai nėra galimybės įdiegti IP telefonijos paslaugos (nes tai reikalauja programavimo išteklių ir kitų technologinių sprendimų), galimybė įsigyti naują telefono numerį, kuris būtų rodomas tik iš reklamos atėjusiam srautui. Tiesa, tokiu atveju duomenis apdoroti bus sunkiau arba gali pasitaikyti daugiau netikslumų, bet bendras tendencijas matysite. Visais atvejais, įskaitant šį, taip pat reikia atsižvelgti į atribucijos modelius.

– Užklausos forma. Kai verslas nėra elektroninė parduotuvė, o didžioji dauguma klientų ne skambina telefono, o pateikia užklausą per tinklapyje sukurtą užklausos formą, bene geriausias metodas fiksuoti konversiją, kai svetainės lankytojas užpildo formą ir paspaudžia „Išsiųsti“.

– Konversijos už svetainės ribų (neprisijungus). Importuoti klientų duomenų bazę į Analytics statistikos sistemą.

– Kiti metodai. Gali būti taikomi nestandartiniais atvejais. Svarbu, kad bet koks reklamos efektyvumo matavimas būtų kuo tikslesnis ir leistų padaryti tinkamas išvadas tolimesniam reklamos biudžeto investavimui internete.

› Žingsnis nr.3: Reklamos internete tikslai – kas svarbu?

Ar galima sakyti, jog reklamos internete tikslas – pelnas ir reklamos grąža? Ir padėti tašką šioje istorijoje? Deja… Mažos įmonės dažniausiai į reklamą žvelgia ir investuoja kaip į momentinę investiciją (investavau šiandien – grąžą gausiu rytoj). Tačiau vidutinės arba didelės įmonės turi daugiau reklamos internete tikslų. Pvz.:

  1. Prekės ženklo žinomumas arba įvaizdis. Tai ypač aktualu dideliems verslams, kai klientų ratas jau yra pakankamai didelis arba, kai konkurencija didelė, būtina stiprinti pranašumą prieš konkurentus, stiprinti prekės ženklo žinomumą, kad potencialūs klientai prieš priimdami sprendimą iš ko įsigyti prekę, pasitikėtų jūsų prekės ženklu ir pirktų iš jūsų.
  2. Sprendimų priėmimas. Tarpinių veiksmų skatinimas prieš apsiperkant. Pvz. verslas, kuris paduoda rūbus, gali tikėtis momentinės grąžos, tačiau, jeigu rinkodaros planas vykdomas nekilnojamojo turto įmonei, būtini tarpiniai rinkodaros tikslai. Prieš įsigyjant būstą, klientai daug sprendžia, svarsto ir analizuoja, todėl papildomos informacijos suteikimas, nuomonės formavimas ir vartotojo įsitraukimas labai svarbus. Bendraujant su potencialiu klientu, ženkliai lengviau parduoti namą, jeigu jis jau matė namo reprezentacinį vaizdo įrašą (angl. video) ir tuo labiau, jeigu įsitraukė ė į tokią reklamą (parašė komentarą, susisiekė arba paspaudė „patinka“).
  3. Konversijos. Taikant reklamos priemones, vienas iš tikslų gali būti užklausos formos pildymas su intencija, jog po to bus susisiekta vadybininkų (pvz. B2B segmente). Arba paprasčiausias reklamos internete tikslas – tiesioginiai elektroninės parduotuvės pardavimai.
  4. Tiesiog lankytojų srautas. Tam tikrais atvejais, reklamos tikslas gali būti tiesiog lankytojų srautas, pvz. naujienų portalai konkuruodami pagal „Gemius“ statistiką, siekia daugiau unikalių lankytojų per dieną arba mėnesį. Populiaresni naujienų portalai įprastai gauna didesnes pajamas iš reklamos užsakovų.
  5. Informacijos pateikimas plačiai visuomenei arba specifinei žmonių grupei. Taikomos atitinkamos auditorijos (angl. reach / specific audience).

…ir kiti reklamos tikslai, kurie gali būti visiškai skirtingi ar net priešingi pagal verslo ir nišos specifiką. Be to – svarbu suprasti ir vadovautis visuotinės moralės ir gerovės principais ir niekada nekelti piktybiškų reklamos tikslų, pvz. pakenkti konkurentams. Tik padėdami vieni kitiems ir veikdami sąžiningai, galime turėti tvaresnę visuomeninę ir verslo aplinką.

› Žingsnis nr.4: Kokia yra efektyvi reklamos žinutė?

Reklamos agentūra (media agentūra), reklaminės medžiagos (reklaminiai skydeliai, „reklaminiai baneriai“, vaizdinė medžiagą ir kt.) gamybą ir reklaminių tekstų rašymą pradeda, kai yra aiškus veiksmų planas, strategija arba SSGG analizė. Būtent pastaroji analizė gali suteikti informacijos, kokie didžiausi konkurentų trūkumai, o jūsų privalumai, t.y. kiekvienas verslas turi savo nišą ir privalumus, ko neturi kiti konkurentai. Todėl reklaminėse žinutėse reikėtų pateikti įmonės privalumus. Be to atsižvelgti į sezoniškumą ir to momento aktualumą, nes kartais verslo privalumai ne sezono metu nėra privalumai galutiniam klientui. Taigi… Čia mums pagelbėja poreikių analizė arba klientų apklausa (žiūrėti žingsnį nr.1, „Įmonės klientai – kas jie?“).

7 patarimai – kaip sukurti efektyvią reklamos žinutę:

  1. „Neperlenkite lazdos“. Neturite girti ar reklamuoti produkto savybių, kurios nėra realios ir prasilenkia su tikrove. Žinutė turi pritraukti realius klientus ir atitikti tų klientų poreikį. Bet koks klientas – nėra geras klientas.
  2. Skirkite laiko. Jus domina ilgalaikis verslo tikslas – kaip padidinti pardavimus? Kūryba ir geras reklamos internete rezultatas reikalauja laiko ir pastangų. Skirkite visko pakankamai.
  3. Nesitikėkite idealių rezultatų. Net ir turint ilgametę patirtį rinkodaros srityje, yra žinoma, kad vienos reklamos žinutės efektyvesnės, kitos mažiau efektyvios. Tačiau taikykite reklamos žinučių ir konversijų optimizavimą. Pvz. A/B testavimo pagalba galite transliuoti kelis reklamos tekstus, o rezultate pamatysite, kuri reklamos žinutė efektyvesnė.
  4. Galvokite apie savo auditoriją. Turite mąstyti kaip klientas, o ne kaip verslo atstovas. Įmonių darbuotojų arba savininkų tikslai yra vieni (atlikti gerai darbą, padidinti pelną ir kt.). O galutinio vartotojo tikslas ir mąstymas visiškai kitoks. Klientas nori patenkinti savo poreikį. Norėdami pasiekti geresnių reklamos rezultatų, pasistenkite suprasti, kaip mąsto jūsų klientas, koks kliento poreikis. Įsijauskite į kliento role, atraskite jo lūkesčius ir tada reklamos žinutė bus kur kas efektyvesnė ir tikslingesnė.
  5. Teisinga reklamos žinutė šiandien, nereiškia teisingą žinutę rytoj. Sekite rinkos tendencijas, pokyčius, vartotojų elgseną. Viskas yra dinamika ir pokyčiai. Net ir vienas naujas rinkos žaidėjas kartais pakeičia situaciją rinkoje ir suformuoja kitokius vartotojų įpročius. Todėl kas tinka šiandien, nebūtinai tiks rytoj.
  6. Būkite optimistai. Optimizmas gelbsti tiek darbinėje veikloje, tiek ir sukurti pozityvias reklamas, kurios įprastai duoda teigiamų rezultatų.
  7. Žinutė į temą. Reklama turi būti savalaikė, tiksli ir netgi nešti naudingą informaciją. Be to, žinutė turi būti pakankamai aiški ir trumpa. Ir ypatingai rekomenduojama vengti perdėtų antraščių (angl. clickbait). Reklamos tikslas nėra momentinė nauda. Efektyvi reklama internete visada turi ilgalaikius tikslus ir formuoti teigiamą vartotojo patirtį.
  8. Teigiama, kad efektyvią reklamos ar straipsnio antraštę lemia keturi pagrindiniai komponentai – išskirtinumas (unikalumas), naudingumas (galutiniam vartotojui), tikslumas (aiškumas), paskubinimas (skubinimas, skatinimas veikti arba „call to action“).

Reklaminiai tekstai – svarbi reklamos internete dalis. Anksčiau pateikėme 10 patarimų, kaip sukurti gerą Google reklamos skelbimą.

› Žingsnis nr.5: Kokias reklamos internete priemones taikyti?

Interneto reklamos kanalaiKad reklama internete būtų efektyvi, ypatingai svarbu atsirinkti efektyvius ir tinkamus reklamos kanalus. Kas vienam verslui tinka, kitam gali visiškai netikti ir neveikti. Kartais bendraujant su verslo atstovai, galima išgirsti „man reklama internete neveikia“. Problema dažniausiai yra netinkama reklamos strategija. Sėkmingas verslas, turi išpildyti visas verslo procesų dalis – kokybiška prekė, profesionalus aptarnavimas, tikslingos reklamos auditorijos, efektyvūs reklaminiai tekstai, efektyvi internetinė svetainė, tinkami reklamos kanalai, patikimas efektyvumo rodiklių matavimas (KPI) ir konversijų optimizavimas. Jeigu nors vienoje grandinės dalyje yra silpnybių arba problemų, tai kenkia visai verslo sėkmės proceso grandinei. Štai kodėl svarbu sekti ir matuoti kiekvieną žingsnį! Verslas yra procesų, veiksmų, analizės ir optimizavimo visuma. Ir vienos dalies silpnybė, kenkia visai grandinei.

Kokius reklamos kanalus internete pasirinkti – nulemia reklamos biudžetas, auditorija, reklamos tikslai. Vardan aiškumo, imituokime du pavyzdžius – A) Jungtinėse Amerikos Valstijose veikianti verslo konsultacijų įmonė ir B) Lietuvoje veikianti elektroninė rūbų parduotuvė.

Efektyvus reklamos kanalų pasirinkimas ir reklamos pavyzdžiai

A) Pirmas atvejis. Nustatėme, kad iš šios įmonės paslaugas užsisako vidutinės ir didelės įmonės. Paslaugų įsigijimo sprendimą priima skyriaus vadovas arba generalinis direktorius. Įprastai tokios konsultacijos aktualios įmonėms, kurios veikia finansų, žiniasklaidos, nekilnojamojo turto sferoje.

Taigi, iš konteksto aišku, kad A) atvejo įmonės klientai yra kiti verslai (B2B segmentas). Vadinasi galime vieną iš priemonių naudoti – LinkedIn reklamą. Ši reklamos platforma leis transliuoti reklamą pagal geografinius nustatymus (JAV arba specifiniai miestai), norimą darbuotojų skaičių (taikant į vidutines ir dideles įmones), pagal pareigybes (rodyti reklamą tik aukščiausio arba vidutinio lygio vadovams), o taip pat galime pasirinkti įmonių sektorius (finansų, žiniasklaidos, nekilnojamojo turto ar pan.).

Puiku! Liko tik pasirinkti tinkamą reklamos formą (vaizdinė reklama – „video“, reklaminiai skydeliai, asmeniniai pranešimai į LinkedIn pašto dėžutę ar kt.). Iš esmės reklamos formatai priklauso nuo reklamos tikslo ir priemonių. Jeigu reklamos srautą vesime į įmonės internetinę svetainę, turėtumėte pasirūpinti, jog svetainė atitiktų aukščiausius keliamus reikalavimus (svetainės stilius, solidumas, patikimumo ženklai, sertifikatai, patirtis, klientų atsiliepimai, užklausos forma, greitas svetainės krovimo greitis…). Tačiau, jeigu naudosime LinkedIn užklausos formos reklamos tipą (angl. lead generation), srautas nebus nukreiptas į interneto svetainę ir užklausos bus renkamos LinkedIn platformos viduje, vadinasi užteks tik tinkamai pasirūpinti reklaminiais tekstais ir vaizdais.

Be to – beveik visais atvejais rekomenduojamas remarketingas. Remarketingas – tai reklamos rodymas tiems vartotojams, kurie jau lankėsi jūsų svetainėje ar turėjo kokį kitą ryšį su jūsų verslu. Paprastais žodžiais tariant, tai yra „priminimas“ apie jūsų įmonę.

Naudojant „Google KeyWords Planner“ matome, kad specifiniuose miestuose Jungtinėse Amerikos Valstijose yra keli šimtai arba tūkstančiai paieškų, pagal tikslingus raktinius žodžius. Vadinasi, galime naudoti Google reklamą paieškoje, o taip pat tiks ir – GDN reklama (Google Display Network) kaip remarketingas.

Kadangi JAV pakankamai populiari ne tik Google paieškos sistema, bet ir Bing, vadinasi galime pritaikyti ir Bing reklamos kanalą. Ir štai jau turime bent tris tinkamus reklamos kanalus pirminei stadijai. Toliau seka – pilna strategija, paleidimas, optimizavimas ir verslo augimas.

B) Paprastesnis atvejis. Tai elektroninė vyriškų ir moteriškų rūbų parduotuvė Lietuvoje. Matome, kad klientų portretas – vyrai ir moterys, daugiausiai 18 – 25 metų amžiaus. Pomėgiai yra įvairūs, Lietuvos miestai ir regionai taip pat išsidėsto įvairiai.

Kokie reklamos kanalai tinka šiam projektui? Kaip ir didžiajai daugumai verslų – efektyvi Google reklama, pagal tikslingu raktiniu žodžius „marškinėliai vyrams“, „moteriški raudoni bateliai“ ir kt. Taip pat GDN reklama, remarketingas ir dinaminis remarketingas.

Kita efektyvi reklamos platforma – Facebook reklama. Kartais Facebook reklamos paslaugos yra net efektyvesnės tokio tipo projektams. Kodėl? Nes Google paieškoje suvedus „vyriški marškinėliai“, matysime verslo reklamą, bet nematysime prekių. Vartotojas nemato prekių asortimento, paspaudžia ant reklamos ir mes jau už tai sumokame. Tačiau galbūt svetainės lankytojas ieškojo visiškai kitokio stiliaus rūbų, todėl jis palieka svetainę ir nieko neperka. Šiuo atveju visai kitaip veikia Facebook reklama. Facebook socialinio tinklo vartotojai mato vizualią reklamą (reklaminius skydelius) su konkrečiomis prekėmis (pvz. karuselės reklama), apmokestinimas už reklamą taip pat įvyksta, kai vartotojas paspaudžia pvz. ant reklaminės nuorodos. Tačiau skirtumas tas, kad toks asmuo jau matė prekė reklamoje ir didžioji dalis tik susidomėję būtent tokio stiliaus „vyriškai marškinėliais“, paspaus ant reklamos. Tokiu būdu atvedamas tikslingesnis srautas ir reklama tampa efektyvesnė ir pigesnė.

G

Efektyvi reklama internete – Google reklama

Yra žinoma, kad Google vertė arba tiksliau ją valdančios „Alphabet“ korporacijos vertė siekia per 1 trln. dolerių. Ryškiausią pajamų dalį sudaro projektai, nešantis pelną iš reklamos. Viena tokių platformų, gerai visiems žinoma Google reklamos platforma – Google Ads.

Google reklama – tai  reklama Google paieškoje ir partnerių paieškos platformose, taip pat GDN reklama (Google Display Network), reklama YouTube, Gmail (dabar Discovery reklama) ir kt. Galimybė taikyti reklamos rodymą pagal demografinius rodiklius, momentinį vartotojo poreikį, raktažodžius, specifines svetaines, panašias auditorijas ir kt.

F

Facebook reklama – dažna efektyvios marketingo strategijos dalis

Facebook reklama, galima teigti nenusileidžia Google reklamai. Reklamos efektyvumas ir galimybės gana plačios ir plačiai taikomos tarp reklamos agentūrų. Vaizdo (video) reklama, karuselė, reklaminiai skydeliai, taikymas pagal telefono numerį arba el. pašta, užklausų generavimas (angl. lead generation) – ir daug kitų funkcijų ir galimybių, leidžiančių pasiekti efektyvumą reklamuojantis. Be to Facebook reklamos kaina atskirais atvejais gali būti mažesnę (lyginant su kitais kanalais). Suprantama, labiau reikėtų vertinti ne Facebook reklamos kainą, o reklamos ROAS (angl. Return On Ads Spent) arba kitus reklamos internete rodiklius (KPI).
B

Bing reklama – alternatyvi paieškos sistema (dažniausiai pigesnė)

Nors Bing reklama nėra tokia populiari Lietuvoje, tačiau ji plačiai taikoma tarkime JAV. Bet net ir naudojant šį reklamos kanalą Europos rinkose, galime laimėti konkurencinę kovą. Nes, Bing reklama įprastai pasižymi – pigesne reklama, papildomo pasiekiamumu (angl. Reach), dauguma reklamos funkcionalumų, kurios būdingos ir Google reklamai (reklaminiai tekstai paieškos rezultatuose, vaizdinė reklama, remarketingas ir daug kitų).
A

Amazon reklama – elektroninės prekybos kanalas

Amazon reklama, suteikia galimybę išeiti į tarptautines rinkas (JAV, Anglija, Ispanija, Vokietija, Prancūzija ir kt.). Ši reklamos platforma gali būti kaip pagrindinis arba kaip papildomas pardavimų kanalas. Privalumas, jog jums nebūtina galvoti papildomai apie logistiką ir nereikalingas svetainių kūrimas. Tačiau, ši platforma konkurencinga, todėl profesionalumas, ilgalaikis įdirbis, kantrybė, smulkmeniškas prekių aprašymas, kokybiškos nuotraukos – visą tai Amazon prekybos kasdienybė.
Y

Yandex reklama – lengvai pasiekite NVS šalių gyventojus

Taip, kaip Bing reklama gali būti puiki alternatyva išplėsti rinkos dalį arba keliauti į kitas tarptautines rinkas, taip Yandex reklama – efektyvus įrankis, žengiant į NVS šalis. Būtent šiose šalyse Yandex paieškos sistema ir Yandex reklamos platforma ženkliai populiari ir turi didelį pasiekiamumą. Pvz. kaip teigia įvairūs šaltiniai, vien tik Yandex.Ru svetainė susilaukia per 14 mln. Lankytojų per dieną. Verta pastebėti, kad Yandex reklama taip pat moderniai ir šiuolaikiškai išvystyta, o žengiant su vakarietišku produktu į NVS, galite sutaupyti reklamai, mat pastarosiose rinkose reklamuoti per Yandex reklamos sistemą, dažniausiai yra ženkliai pigiau.
L

LinkedIn reklama – kai reikia pasiekti specifinės srities specialistus

LinkedIn reklama – B2B ir įvairiais verslo, profesiniais santykiais pagrystos platformos rinkodaros aplinka. Reikia pasiekti žmones, pagal tam tikrą veikslo sferą, užimamas pareigas darbe, amžių, lytį, vietą, visa tai leidžia padaryti LinkedIn reklama. Be to galima rinktis iš kelių skirtingų reklamos formų – reklaminiai skydeliai, vaizdo reklama (video), užklausos forma (angl. lead generation), asmeniniai pranešimai LinkedIn pranešimų dėžutėje ir kt.

Kaip padidinti pardavimus socialinių tinklų pagalba?

Socialiniai tinklai – priemonė, kai reikia išreikšti emocijas, suformuoti įvaizdį ir palaikyti viešą bendravimą su klientais. Nors LinkedIn ir Facebook yra socialiniai tinklai, tačiau be įprastos mokamos reklamos (angl. PPC – Pay Per Click), čia galite pasiekti klientų ir nemokamu keliu. Tačiau jums reikės papildomų pastangų, kurti informacinius tekstus ir vizualinius paveikslėlius (nuotraukas), kurios turėtų sudominti jūsų esamus arba potencialius klientus. Socialiniuose tinkluose svarbu nuoseklumas ir ilgalaikė strategija. Todėl pradėjus dirbti su socialiniais tikslais, reikėtų turėti ilgalaikį planą, o pranešimus vartotojams publikuoti periodiškai, kas tam tikrą laiką, pvz. tris kartus per mėnesį arba tiesiog kas savaitę. O jei jūsų įmonės kuriamas turinys labai įdomus ir sulaukia didelio įsitraukimo (angl. engagement), tai įrašų publikavimą galima taikyti dažniau. Be to, tam tikruose įrašuose, nurodykite tiesioginę nuorodą į paslaugos puslapį arba vadybininko kontaktą. Tokiu būdų, sulauksite daugiau užklausų ir tai išspręs klausimą – kaip padidinti pardavimus įmonės pajėgomis.

Kelios idėjos, apie ką galite rašyti socialinių tinklų įmonės profilyje:

  1. Naujai įgyvendinti įmonės projektai.
  2. Įmonės vidaus veikla, darbuotojų portretai, kasdienybė darbe ar įdomybės.
  3. Laimėjimai, įmonės apdovanojimai ir kt.
  4. Įmonės gimtadienis ar kitos svarbios šventės.
  5. Tarptautinės arba nacionalinės populiariausios šventės.
  6. Svarbios veiklos naujienos (pvz. „Pranešame, kad įmonė šį pirmadienį nedirbs, lauksime jūsų antradienį.“).
  7. Žaidimai, konkursai, papildomi įtraukimai.
  8. Patarimai, dažniausiai užduodamų klausimų atsakymai.
  9. Veiklos detalės, darbo specifika. Pvz. klientams įdomu kaip jūs gaminate produktą įmonės viduje.
  10. Unikalus ir kūrybiškas turinys, kurio neturi konkurentai.

 

SEO reklama – ta pati Google reklama, tik nemokamai?

SEO reklama arba tiesiog SEO yra svetainės optimizavimas paieškos sistemoms. Kartais teigiama, jog SEO yra nemokama reklamos forma. Iš dalies, bet tik su sąlyga, jog patys sugebate sutvarkyti svetainės vidinio optimizavimo procesus (angl. title, h1, h2, meta description, alt…) ir sėkmingai susidoroti su išoriniu svetainės optimizavimu (atgalinės nuorodos, straipsniai, atsiliepimai, forumai…). Pagrindinis šio reklamos būdo trūkumas, jog tai užtrunka ilgai, reikalauja daug išteklių, o svarbiausia, jog ne visada galima garantuoti rezultatą. Tačiau priešingai yra su Google Ads reklama, kai investuotas reklamos biudžetas, dar tą pačią dieną iškelia svetainę į Google paieškos viršų.

Reklama specializuotuose portaluose ir naujienų portaluose

Didžiausiems ar dideliems šalyje veikiantiems verslams, aktualu pasiekti plačią visuomenę ir tuo pat metu, tai daryti kokybiškai, tik aukštą reputaciją turinčiose svetainėse. Todėl dažnai sudarant reklamos strategiją įmonei, reikia įtraukti ir specializuotus portalus. Tiesa – tokiuose projektuose reklama dažniausiai yra brangesnė, bet tuo pat metu turi didelį pasiekiamumą (Reach), bei kokybiško portalo reputaciją. Planuojant reklamos tinklelį, tenka atsižvelgti į tokius rodiklius, kaip „Capping“ (parodymų dažnumo ribojimas vienam vartotojui), CPM (vienos tūkstančio parodymų) kainą, reklamos aplinkos tinkamumą, auditorijų persidengimą, pasiekiamumą, reklamos formatus, kūrybiškumą kuriant reklaminę medžiagą (reklaminius skydelius). Svarbu viskas – nuo mažiausių detalių ir smulkmenų.

Naujienlaiškių administravimas – lojalumo skatinimas ir papildomi pardavimai

Naudojant naujienlaiškių marketingo priemonė, svarbu – neperžengti asmens privatumo ir laiškus siųsti, tik su išankstiniu sutikimu, naujienlaiškio atsisakymo galimybe, taikyti A/B testavimą antraštėms ar kitiems elementams, nustatyti tinkamą naujienlaiškių siuntimo dažnumą ir bene svarbiausia – suteikti vertą, naujienlaiškį skaitantiems asmenims. Jeigu turite masinio vartojimo produktą, aktualu naudoti auditorijos ir rinkos segmentavimą, kadangi tokiose naujienlaiškių administravimo sistemose, kaip Sender.Lt, MailerLite.Com, yra galimybė kurti atskirtus segmentus, bei siųsti segmentuotą naujienlaiškį. Kadangi yra praktikos dirbant su naujienlaiškiais, kai valdoma daugiau nei 300 000 savaitinių naujienlaiškių prenumeratorių, galime teigti, jog be A/B testavimo, ne mažiau svarbu nustatyti tinkamą dažnumą, pagal tai, kaip aktyviai prenumeratoriai atsidaro ir skaito jūsų siunčiamus elektroninius laiškus. Pvz. galima sukurti bent du atskirus segmentus:
A) Vartotojai, kurie dažnai atsidaro ir skaito jūsų naujienlaiškį. Jiems ir toliau siųskite pranešimus kas savaitę arba tiek dažnai, kiek jie yra įpratę.
B) Vartotojai, kurie niekada arba beveik niekada neatsidaro jūsų siunčiamų laiškų. Tokių prenumeratorių geriau neatakuokite, nes tikėtina, kad jų šlamšto („SPAM“) dėžutė jau pripildyta jūsų laiškais ir kažkada tą pastebėjus, galite sulaukti prenumeratos atšaukimo, o tai jau blogina pačios naujienlaiškių administravimo strategijos statistiką. Mažai aktyviems prenumeratoriams, rekomenduojama siųsti naujienlaiškį tik kartą per kelis mėnesius.

› Žingsnis nr.6: Konversijų optimizavimas – kas tai?

Konversija – tai reklamos internete galutinis arba tarpinis tikslas. Konversija galima vadinti apsipirkimo veiksmą elektroninėje parduotuvėje, išsiųsta užklausa per tinklapio užklausos formą, telefono skambutį įmonės vadybininkui ir kt. Tuo tarpu konversijų optimizavimas – tai procesų ir veiksmų eilė, siekiant padidinti konversijų kiekį už mažesnį reklamos biudžetą arba tiesiog už mažesnė kainą. Kaip pavyzdys, jeigu įmonei sugeneruoti vieną pardavimą kainuoja 3 €, tai po konversijų optimizavimo kainuojanti 2 € konversija, signalizuoja apie sėkmingai pritaikytą konversijų optimizavimo darbą.

Dažna klaida, jog yra manoma, kad konversijas optimizuoti gali tik reklamos specialistai, reklamos agentūra. Iš tikro svetainės optimizavimas (kaip rodo praktika), dažniau yra didesnis kliuvinys, negu pačios reklamos optimizavimas.

Reklamos konversijų optimizavimas, tai:

  1. A/B testavimo taikymas.
  2. Keli antraščių variantai, o sukaupus daugiau statistikos reklamos sistemoje, išjungti neefektyvias antraštes.
  3. Keli reklamos tekstų variantai, o sukaupus daugiau statistikos reklamos sistemoje, išjungti neefektyvius reklamos tekstus.
  4. Skirtingi reklaminiai paveiksvėliai (reklaminiai skydeliai). Optimizavimas, išjungiant nefektyvius.
  5. Auditorijų taikymas, siaurinimas, platinimas, tikslinimas ar naujų auditorijų sukūrimas.
  6. Šilto kontakto privedimas prie pirkimo įgyvendinimo (pvz. remarketingo pagalba).
  7. Ktio reklamos kanalo pasirinkimas, jeigu esamas yra per brangus arba neefektyvus.
  8. Optimizavimas pagal laiką (pvz. savaitės dienas, valandas).
  9. Reklamos optimizavimas pagal demografinius duomenis.
  10. „Story telling“ metodas formuojant nuomonę per kelis žingsnius.

…ir daug kitų.

Svetainės optimizavimas:

  1. Greitai ir stabiliai veikiantis tinklapis.
  2. Gera vartotojo patirtis.
  3. Patogus, modernus, šiuolaiškiškas dizainas.
  4. Grafiniai vaizdai susiję, į temą ir puikiai atspindi parduodamo produkto arba paslaugos esmę.
  5. Aiški, suprantama ir lengvai įskaitoma informacija.
  6. Kitų klientų atsiliepimai ir komentarai.
  7. Pasitikėjimą keliantys ženklai („100% pinigų gražinimo garantija“, sertifikatai, laimėjimai ir kt.).
  8. Pateiktos informacijos naudingumas ir greitas skaitytojo sudominimas.
  9. Įvairūs ir patogūs būdai gauti daugiau informacijos (D.U.K., telefono numeris, el. paštas, užklausos forma, pokalbis gyvai – „live chat“).
  10. Lojalumo skatinimo priemonės (pvz. naujienlaiškių prenumrata).

…ir daug kitų.

› Žingsnis nr.7: Efektyvi reklama internete! Kas toliau? Verslo plėtra?

Ne mažiau svarbus etapas, kai modeliuojama verslo reklama internete, ką daryti sekantį mėnesį, ką daryti po ketvirčio, pusmečio ar metų. Nutinka taip, kad reklamos efektas toks didelis, jog verslui tenka galvoti apie verslo plėtrą. Čia susiduriama su iššūkiais – reikalinga papildoma darbo jėga, nauji technologiniai sprendimai (pvz. verslo valdymo arba klientų valdymo sistemos), procesų optimizavimas, naujos kainodaros taikymas, kaip išlaikyti tą patį darbo ir rezultatų našumą ir kt. Geri verslininkai svarsto bent kelis žingsnius į priekį. Geriausiai apsirašyti tris atvejus – optimistinį, neutralų ir pesimistinį.

Scenarijai: Optimistinis Neutralus Pesimistinis
Darbo jėga 1) Sėkmės atveju ieškoti papildomos darbo jėgos plėtrai.

2) …

1) Komunikuoti su kolektyvu, nurodyti įmonės tikslus, draugiškai ieškoti bendro sprendimo – kaip tai pasiekti.

2) …

Medžiagos ir žaliavos
Reklamos išlaidos
Papildomos rinkos
Darbuotojų motyvacija
Papildomos priemonės

Taip, kaip paruošėme SSGG (SWOT) analizės lentelę, panašiu principų reikėtų sudaryti trijų tipų veiksmų planą, ateičiai, ką darysime po kelių mėnesių arba metų pasikeitus scenarijui į optimistinį, neutralų arba pesimistinį.

Verslo rizikos valdymas gali būti atliekamas profesionalių konsultantų arba dažnu atveju pats įmonės vadovas gali bent jau sudaryti numatomų scenarijų papildomus veiksmus. Užpuolu krizinei situacijai, kelis kartus sunkiau blaiviai įvertinti situaciją ir priimti tinkamus sprendimus. Todėl toks galimas ateities krizės vertinimo scenarijus, tai kaip žemėlapis, jog įmonės vadovas laikytųsi tinkamo kurso, pasikeitus situacijai įmonės viduje arba pačioje rinkoje. Sudarant verslo rizikos valdymo lentelę, didžiausias dėmesys krypsta į pesimistinį variantą. Labiausiai norima apsisaugoti nuo tokio scenarijaus, todėl iš anksto surašius numatomų veiksmų planą, tikimės išvengti galimų grėsmių. Tačiau yra kita pusė – dalis labai sėkmingai besivystančių įmonių mažai galvoja apie optimistinį scenarijų. Ir praktikoje nutinka taip, kad „užmigus ant laurų“, pamirštama kuri nors svarbi grandinės dalis. O pastaroji ilgainiui iš optimistiškai veikiančio scenarijaus gali pakeisti vektoriaus kryptį į pesimistinį ir galiausiai pakeisti visos verslo situacijos kryptį. Todėl svarbu tinkamai aprašyti visų atvejų numatomus veiksmus.

TOP5 dažniausiai užduodami klausimai apie reklamą internete

1. Reklama internete – kas tai?

Vienas efektyviausių būdų padidinti verslo pardavimus, sustiprinti žinomumą, skatinti klientų lojalumą, stiprinti įvaizdį, formuoti nuomonę apie prekės ženklą – taikyti reklamą internete. Dažniausiai naudojamos reklamos platformos – Google, Facebook, Instagram, YouTube, Bing, Yandex, Amazon, LinkedIn ir kt.


2. Kaip padidinti pardavimus?

Pardavimų didinimas apima kur kas daugiau procesų, nei tik reklama internete. Siekiant padidinti pardavimus, galite taikyti: 100 šaltų skambučių taktiką, skatinti esamų klientų lojalumą, kliento portreto ir lūkesčių išpildymas praktikoje, tinkama paslaugos kaina, mėginukai ar nemokami išbandymai (angl. trial), kryžminiai pardavimai, personalizacija, reklama internete, socialiniai tinklai, rekomendacijos iš esamų klientų.


3. Reklama internete – kaina?

Reklama internete, prieš tradicinę reklamą pasižymi tuo, kad yra lengviau išmatuojama. Paspaudimo (CPC), 1000 parodymų (CPM), konversijų (CPA) ir kitų rodiklių kainą. Priklausomai nuo rinkos ir verslo specifikos, reklamos internete kaina (paspaudimo kaina) galėtų kainuoti nuo 0,10 € iki 1,5 € ir daugiau. Pvz. Facebook reklamos kaina labai priklauso ir nuo konkurencijos ar pragyvenimo lygio. Kadangi dauguma reklamos platformų veikia RTB (angl. Real Time Bidding) ir aukciono principu, statymai už paspaudimą remiasi verslo įmonių ekonomine gerove. Tarkime Skandinavijos rinkose 1,5 € mokėti už reklamos paspaudimą yra normalu, o šiaurinės arba vakarinės Afrikos valstybėse paspaudimo kaina gali siekti 0,03 € – 0,10 €.


4. Remarketingas – kas tai? Retargetingas – kas tai?

Remarketingas – reklamos metodas, kai siunčiami segmentuoti ir personalizuoti elektroniniai laiškai svetainės lankytojams. Tai būdas personalizuotai priminti apie jūsų verslą arba paskatinti pirkti. Dažnai tokie elektroniniai laiškai yra personalizuojami pagal prieš tai svetainės lankytojo atliktus veiksmus ar ankstesnius susirašinėjamus su įmone.

Retargetingas – įprastai laikoma internetinė reklama plačiajame internete (portalai, svetainės, socialiniai tinklai ir kt.), su tikslu, priminti buvusiems svetainės lankytojams apie prekę ar paslaugą. Gali būti taikomas bendras retargetingas arba segmentuotas, dinaminis.


5. Kas yra rinkos segmentavimas?

Rinkos segmentavimas – metodas, kai žmonės verslo rinkoje suskirstomi į grupes ar segmentus, kurie turi dalinai panašų skonį ar poreikį į tam tikrus produktus. Pvz. rūbų siuvimo fabrikas, gali taikyti pasiekti du skirtingus segmentus – vyriški marškinėliai (segmentas vyrai, amžius nuo 18 iki 25 m., didieji miestai) ir moteriški marškinėliai (moterys, nuo 18 iki 25 m., didieji miestai). Rinkos segmentavimas gali būti pritaikomas rinkodaroje, naujų produktų gamybos procese ar kitur.

7 naudingi straipsniai apie reklamą internete:

 

Susisiekite dėl reklamos:

Ar straipsnis buvo naudingas?

Spauskite ant širdutės, kad įvertintumėte!

Įvertinimas: 5/5. Balsavo: 33.

Įvertinkite straipsnį!